کسب و کار حلال! Halal Business
امروزه دیدن غرفه های مواد غذایی یا خوراکی با عنوان "حلال" در همه جای جهان به صورت عادی در آمده است و جوامع غیر اسلامی با توجه به باورها و شعارهای دموکراتیک و حقوق بشری سعی دارند که در عمل هم نشان بدهند که خواست و انتخاب مسلمانان را بنا به عقایدشان پذیرفته اند و سهمی برای آن قائل شده اند.از طرف دیگر در بین کشورهای مسلمان همین رویه در امارات و بویژه دبی و همچنین بحرین تا حدودی به اجرا درآمده و در نظر گرفتن علایق و سلایق گردشگران غیر مسلمان علاوه بر ایجاد جاذبه گردشگری و سود بازرگانی به ایجاد تصویر مثبتی از مسلمان میانه رو و اعتدال اسلامی نیز انجامیده است...
پ.ن:فراموش نمی کنم که در سال 2004 در سلف سرویس یکی از ساختمانهای زیر مجموعه کمپانی شل در هلند,همکارانی را در گروه داشتیم که برای انتخاب غذای حلال دچار اشکال و سردرگمی اعتقادی! بودند و در کمال تعجب میزبان ما رابه غرفه حلال که با آشپزهای مسلمان نیز اداره می شد راهنمایی کرد و این برخورد شرکت شل با نیاز کارکنان مسلمانش تا مدتها نقل محفل آن گروه ایرانی بود...
پ.ن: به گمانم یکی از وظایف نمایندگیهای سیاسی در کشورهای دیگر تهیه گزارشهای موثری باشد که بتواند به بهتر کردن روابط دیپلماتیک,بازرگانی و فرهنگی در همه سطوح یاری رساند و گزارش چنین اقداماتی توسط کشورهای غربی بویژه می تواند فتح بابی برای عمل متقابل دولتمان باشد.(این خوشبینی را بر من ببخشایید ! من همیشه فکر می کنم برای جبران اشتباهات فرصتی باقی است!!!.)
پ.ن:بازار مواد غذایی حلال در آلمان با تقاضای 4 میلیون مسلمان مقیم آلمان روبروست و این در حالی است که نظرات جمعیتهای حمایت از حیوانات و مخالفت با ذبح اسلامی نیز مطرح است,ولی مجموعه ای از بازار رو به گسترش این نوع کالا و تاثیرگذاری بر جامعه مسلمانان از طرف دیگر در حال رواج این نوع کسب و کار است!.لینک خبر
پ.ن: گسترش این بازار و حتی ایجاد تقاضا در متقاضیان غیر مسلمان می تواند ایده مناسبی برای تولیدکنندگان محصولات غذایی با کیفیت بالای داخلی بعنوان فرصتی برای صادرات باشد!.البته این بازار فقط به محصولات غذایی حیوانی محدود نیست و شامل انواع فرآورده های غیر غذایی که از طریق ذبح اسلامی حیوانات تولید می شود نیز می باشد! .
پ.ن:فراموش نمی کنم که در سال 2004 در سلف سرویس یکی از ساختمانهای زیر مجموعه کمپانی شل در هلند,همکارانی را در گروه داشتیم که برای انتخاب غذای حلال دچار اشکال و سردرگمی اعتقادی! بودند و در کمال تعجب میزبان ما رابه غرفه حلال که با آشپزهای مسلمان نیز اداره می شد راهنمایی کرد و این برخورد شرکت شل با نیاز کارکنان مسلمانش تا مدتها نقل محفل آن گروه ایرانی بود...
پ.ن: به گمانم یکی از وظایف نمایندگیهای سیاسی در کشورهای دیگر تهیه گزارشهای موثری باشد که بتواند به بهتر کردن روابط دیپلماتیک,بازرگانی و فرهنگی در همه سطوح یاری رساند و گزارش چنین اقداماتی توسط کشورهای غربی بویژه می تواند فتح بابی برای عمل متقابل دولتمان باشد.(این خوشبینی را بر من ببخشایید ! من همیشه فکر می کنم برای جبران اشتباهات فرصتی باقی است!!!.)
پ.ن:بازار مواد غذایی حلال در آلمان با تقاضای 4 میلیون مسلمان مقیم آلمان روبروست و این در حالی است که نظرات جمعیتهای حمایت از حیوانات و مخالفت با ذبح اسلامی نیز مطرح است,ولی مجموعه ای از بازار رو به گسترش این نوع کالا و تاثیرگذاری بر جامعه مسلمانان از طرف دیگر در حال رواج این نوع کسب و کار است!.لینک خبر
پ.ن: گسترش این بازار و حتی ایجاد تقاضا در متقاضیان غیر مسلمان می تواند ایده مناسبی برای تولیدکنندگان محصولات غذایی با کیفیت بالای داخلی بعنوان فرصتی برای صادرات باشد!.البته این بازار فقط به محصولات غذایی حیوانی محدود نیست و شامل انواع فرآورده های غیر غذایی که از طریق ذبح اسلامی حیوانات تولید می شود نیز می باشد! .