Sunday, October 11, 2009

عاشقانه غزه


جنگها و منازعات قرن بيستم منجر به ايجاد مرزهاي جديد و تقسيم بنديهاي منطقه اي بسياري شد كه هيچگاه از ساكنان طرفين اين خطوط در مورد اين تقسيمات نظري خواسته نشد و يك روز كه از خواب برخواستند متوجه شدند كه از اين پس براي رفتن به آن سمت مرز جديد به مجوزها،عبورنامه ها و رواديد محتاجند و عملاً بسياري از خانواده ها به دو شقه تقسيم شدند!.
بسيار دلباختگاني كه براي رسيدن به معشوق شبانه به آبهاي سهمگين رودهاي مرزي زدند يا با گذشتن از سيم خاردار ايستگاه مرزي جان خود بر عبور از مرزهاي ناخواسته گذاشتند. در اين ميان تكليف ساكنان كرانه غربي رود اردن و مناطق سه گانه عربي،مصري و اردني پس از جنگهاي اعراب و اسرائيل از همه غم انگيزتر است...
گزارش اشپيگل به ويرايش جديدي از عاشقانه آشنايان غريب افتاده غزه پرداخته و طي آن عروس و دامادي عموزاده را معرفي مي كند كه در طرفين ديوارهاي ستبر كرانه غربي از طريق اينترنت،گپ زدن و دوربين وب آشنا شده اند،دل باخته اند و جدايي را با صرف 1500 دلار هزينه قاچاق عروس خانم از طريق تونلهاي معروف و كذايي! غزه به داخل كمپ به وصال مبدل ساخته اند .
اين سفر خطرناك از سمت تحت انقياد مصر با خطرات بسياري روبرو بوده است و با توجه به توافقهاي دولت مصر براي كشف اين تونلها و مسدود كردن آنها و تزريق گازهاي سمي براي تخليه آنها به طور مداوم،عروس خانم در حالي به ديدار داماد شتافته است كه احتمال كمي براي زنده ماندنش در اين تونلهاي غير اصولي و آماده فرو ريختن وجود داشته است!.
پس از اين عروسي غير معمول و عروس بران! قاچاقي الان د اماد با 4000 دلار بدهكاري! و فقط حقوقي در حدود ماهي 250 دلار كه از طريق خدمت بعنوان محافظ در نيروهاي فتح دريافت مي كرده است،روبرو است!.
پ.ن: اگرچه زندگي هميشه جريان دارد ولي افزايش بهايي كه براي آن پرداخته مي شود مي تواند متحمل شدگان هزينه را به وادار كردن بقيه به جبران آن هزينه ها وا دارد!!.خطاب تروريست به عروس و دامادهايي كه از دل تونل هاي اين چنيني زندگي را آغاز مي كنند كمي بي انصافي است!!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes