100 دانشگاه برتر جهان بدون نماينده اي از خاورميانه پرآشوب
رده بندي و انتخاب برترين دانشگاههاي جهان و دور شدن ساليانه دانشگاههاي كشور از اين رده بندي، اخباري است كه هر ساله نا اميدي بيشتري را براي دانشجويان واقعي اين ديار براي ادامه تحصيل در داخل كشور رقم مي زند...لينك خبر
در اين ميان رشد قابل توجه دانشگاههاي جنوب شرق آسيا و حضور 16 دانشگاه خاور دور در ميان 100 دانشگاه برتر جهان،نشان دهنده آن است كه افول فقط گريبان ما اهالي پر تنش و پر دردسر خاورميانه را گرفته است و سايرين روند رو به جلو را ادامه مي دهند.
پارامترهاي انتخاب اين دانشگاهها نشان مي دهد كه سرمايه اصلي يك د انشگاه استاد،دانشجو و كار علمي انجام گرفته است و اين مثلث فقط به يمن آرامش فضاي كشور و ثبات سياسي- اقتصادي اتفاق امكان پذير است. داستانهايي كه بر اين مملكت و ادامه تحصيل دانشگاهي رفته است به سمتي مي رود كه ارزش و بهاي واقعي دانش و دانش آموزي تا حد خريدن مدرك و يك شبه دكتر و استاد تمام شدن نزول كرده است و اين داستان امتيازي در چارت انتخاب دانشگاههاي برتر جهان نخواهد داشت...
پ.ن:وقتي كه سهميه هاي تحصيلي و صندليهاي دانشگاهي در دانشگاههاي سراسري تحت نامهاي مجعولي چون سهميه هاي چندين گانه كذايي! و مديريتي به افرادي وابسته تفويض مي شد كسي باور نمي كرد كه يك دفعه هجوم دكترهاي قلابي تمام صندليهاي مديريتي عالي كشور را اشغال كند...
پ.ن: رشد قارچ گونه دانشگاه آزاد و پيام نور و سپس موسسات غيرانتفاعي آموزش عالي به كلاف سردرگمي تبديل شده كه تكليفي را براي توليد علم باقي نگذاشته است،از طرف ديگر دانشگاههاي دولتي سراسري نيز با عدم توسعه و كاهش كادر هيئت علمي و بازنشستگيهاي اجباري آنها به محيطي فاقد انگيزه هاي لازم تبديل مي شوند.
پ.ن:مطبوعات انگليسي از مطرح شدن دانشگاههاي ژاپن،هنگ كنگ و سنگاپور در جايگاهي بين 100 رتبه نخست اظهار نگراني كرده اند و از طرف ديگر دانشگاههاي آمريكاي شمالي نيز با اشغال 36 جايگاه حريف پر زوري براي جلب اعتماد طالبان دانش آموزي در سراسر جهان به شمار مي روند.
در اين ميان رشد قابل توجه دانشگاههاي جنوب شرق آسيا و حضور 16 دانشگاه خاور دور در ميان 100 دانشگاه برتر جهان،نشان دهنده آن است كه افول فقط گريبان ما اهالي پر تنش و پر دردسر خاورميانه را گرفته است و سايرين روند رو به جلو را ادامه مي دهند.
پارامترهاي انتخاب اين دانشگاهها نشان مي دهد كه سرمايه اصلي يك د انشگاه استاد،دانشجو و كار علمي انجام گرفته است و اين مثلث فقط به يمن آرامش فضاي كشور و ثبات سياسي- اقتصادي اتفاق امكان پذير است. داستانهايي كه بر اين مملكت و ادامه تحصيل دانشگاهي رفته است به سمتي مي رود كه ارزش و بهاي واقعي دانش و دانش آموزي تا حد خريدن مدرك و يك شبه دكتر و استاد تمام شدن نزول كرده است و اين داستان امتيازي در چارت انتخاب دانشگاههاي برتر جهان نخواهد داشت...
پ.ن:وقتي كه سهميه هاي تحصيلي و صندليهاي دانشگاهي در دانشگاههاي سراسري تحت نامهاي مجعولي چون سهميه هاي چندين گانه كذايي! و مديريتي به افرادي وابسته تفويض مي شد كسي باور نمي كرد كه يك دفعه هجوم دكترهاي قلابي تمام صندليهاي مديريتي عالي كشور را اشغال كند...
پ.ن: رشد قارچ گونه دانشگاه آزاد و پيام نور و سپس موسسات غيرانتفاعي آموزش عالي به كلاف سردرگمي تبديل شده كه تكليفي را براي توليد علم باقي نگذاشته است،از طرف ديگر دانشگاههاي دولتي سراسري نيز با عدم توسعه و كاهش كادر هيئت علمي و بازنشستگيهاي اجباري آنها به محيطي فاقد انگيزه هاي لازم تبديل مي شوند.
پ.ن:مطبوعات انگليسي از مطرح شدن دانشگاههاي ژاپن،هنگ كنگ و سنگاپور در جايگاهي بين 100 رتبه نخست اظهار نگراني كرده اند و از طرف ديگر دانشگاههاي آمريكاي شمالي نيز با اشغال 36 جايگاه حريف پر زوري براي جلب اعتماد طالبان دانش آموزي در سراسر جهان به شمار مي روند.