Thursday, October 22, 2009

ابزار دانشجویی فردا

دانشجو و دانش آموز هزاره سوم مانند هر عضو دیگر از جامعه این هزاره به ابزارهای ویژه ای نیاز دارند,آنها بایستی در یک فضای کم امکانی برای بیشترین بهره برداری از زمان را در دسترس داشته باشند و از این به بعد گجت ها Gadget که صد البته با کارآگاه آن تفاوت دارند از راه می رسند...
این ابزار برای یک تحصیل کرده یکی دو دهه قبل مانند ابزار پیشرفته جاسوسی یا خوشبینانه تر بگویم خبرنگاری به نظر می رسید!, دانشجویان دهه های آتی از این لحاظ شباهت تامی به خبرنگاران خواهند داشت زیرا با خود ضبط صوتهای کوچکیPhilips Voice Tracer حمل می کنند که می تواند تا 139 ساعت صدای استاد را با انواع فرمت صوتی ضبط کند!, یک اسکنر قلمیPlanon Docupen انواع کپی برداری از متن و تصویر را در کمترین زمان با تمام طیفهای رنگی ممکن می سازد!.
دانش آموزان جدید از درد شانه و کتف برای حمل کتابهای مختلف و قطور نخواهند نالید زیرا سامانه خواننده کتابهای الکترونیکSony E-Reader تمامی کتابهای مورد نیاز را در فرمتهای دیجیتال در یک ابعاد کتابی کوچک با حجمی برابر 100 کتاب! و صفحه نشان دهنده ای که از نورهای معمول ساطع شده در مانیتورهای معمول عاری شده و مانند یک کتاب معمولی در خدمت آنها خواهد بود.
با این همه وسایل الکترونیکی که همه مصرف کننده الکتریسته هستند فقط جای یک شارژر کوچکEcosol power stick که بتواند با آستانهUSB از لپتاپDell Inspiron Netbook یا هر وسیله ممکن دیگر شارژ مورد نیاز وسایل را تامین کند خالی است!.
تو این دنیایی پر سر و صدا هیچ چیز مانند هدفونی Altec Lansing headphonesکه بتواند وسط یک جمع شلوغ هم خوابگاهی یا در محیطهای دانشجویی آرامش و سکوت تمرکز را برایتان به ارمغان بیاورد لذتبخش نیست!.
آی پاد iPod Nano نسل جدید فقط ابزار شنیدن موسیقی نیست بلکه امکان دانلود کردن دروس دانشگاهی استانفورد را هم دارا است!.
پ.ن:این دانشجوی مدرن برای همه این لیست باید 836 پوند انگلیسی در زمان حال هزینه کند که به نسبت زمان دانشجویی ما فقط از عهده ازمابهتران بر می آمد!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes