Sunday, April 27, 2008

رقص درماني زندانيان فيليپني جزيرهCebu

زندان جاي مزخرفي است كه فقط زندان رفته ها و سينه سوخته ها! مي توانند از اين جهنم دست ساخته بشري بگويند و لاغير!.اگر به دست نوشته هاي زندانيان معروفي چون مسعود بهنود،ايراهيم نبوي و امثالهم كه به ضرورت در كنج قفس گرفتار بودند نگاهي بياندازيد،متوجه قرابت عجيبي بين احساسات اين آدمها خواهيد بود، ذهنت شعله مي كشد و دستهايت بسته است،آماده اي كه به محض بيرون آمدن قدر همه چيزهايي كه داري را بداني! و الخ...(لينك اخير بهنود را هم فراموش نكنيد)
اگرچه زندانهايي مانند آلكاتراز اين فرصت را داشتند كه در زمان برپايي و پس از بازنشستگي توجه جهان را با رمانهايي چون پرنده باز آلكاتراز به خود جلب كنند ولي زندان ايالتي جزيره
Cebu در مركز فيليپين اين روزها در عين گذران عمر حرفه اي و بدون داشتن زنداني معروفي كه توجه جهانيان را جلب كرده باشد،به عنوان جاذبه توريستي اين جزيره درآمده است!!.
همه چيز از يك لينك YouTube در سال گذشته شروع شد، كه بيش از 1000زنداني را نشان مي داد كه با آهنگ معروف "
Thriller" مايكل جكسون به طرز خارق العاده هماهنگ و هارمونيك مي رقصيدند!،15 ميليون ديدار كننده !از اين لينك ، برنامه تمرين ورزشي اين زندان را به يك نمايش زنده با توريستهاي بيشماري از سراسر فيليپين و جهان تبديل كرد.در اين برنامه كه شنبه آخر هر ماه به اجرا در مي آيد، بازديدكنندگان مي توانند با زندانيان عكس يادگاري نيز بياندازند!!.

Byron Garcia كه مشاور و انگيزاننده اصلي اين برنامه رقص از سال گذشته در اين زندان بوده است عقيده دارد كه رقص بعنوان يك وسيله بهبود رفتار و شخصيت كمك كرده است كه زندانيان برچسب بدنامي و رسوايي را با اتيكت معروفيت و Celebrity! تعويض كنند!.لينك خبر
پ.ن: تركيب دو مفهوم هضم ناشدني مثل زندان و رقص به ظاهر كاري ناشدني است ولي ساختن آدمي كه مي تواند دوباره به آغوش اجتماع بازگردد از هر طريق ممكن يك معجزه امروزي است!.
پ.ن: مقدمه و نام بردن از كساني كه به خاطر انديشه در زندان به سر برده اند يا مي برند و مقايسه با زندانيان غير سياسي،قياس مع الفارغ نيست!،بلكه دقيقاً اشاره به محدوديت رواني است كه در پشت ديوارهاي بلند زندان براي هر كسي با هر جرمي اتفاق مي افتد و اين زندان فيليپيني به روش جالبي براي رفع آن دست زده است.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes