Saturday, April 5, 2008

زهرزدايي با كمدي رمانتيك هاليوودي



اين روزهاي آخر تعطيلات بعد از رفتن مهمانهاي طاق و جفت!،فرصتي پيش آمد كه دو فيلم ببينم،اوٌلي روايت سياه از كودكان بي سرپرست برزيلي در حاشيه شهرهاي سائوپولو و ريودوژانيرو كه هر روز به دنيا مي آيند و بي هويت و درمانده به دام فقر و فلاكت و جنايت و فحشاء مي افتند،فيلم Pixote به سال 1981 ساخته شده بود و عجيب بود كه چگونه با زيرنويس فارسي سر از بساط توزيع كننده هاي فيلم ايراني درآورده بود!،فيلمي كه خواهان زيادي ندارد ولي برنده چند جشنواره هنري بوده است(Awards).فيلم من را بيش از همه ياد يك كتاب قديمي كتابخانه پدري انداخت كه مضموني مشابه با خاطرات يك مقيم حلبي آباد هاي برزيلي داشت...
اگر مجيد مجيدي اين فيلم را نديده باشد،بسيار جاي تعجب است!.پيشوت نام و روايت كودك بي پناهي است كه از گوشه خيابان توقيف و به دام جنگل وحشتباري به نام كانون اصلاح مي افتد كه صدها مرتبه بدتر از زندگي قبلي اوست! و از آنجا نيز مي گريزد و تا چشم به هم بزند به دزد و مواد فروش و قاتلي خردسال تبديل شده است!.
فيلم دوم را در پي سياهي فيلم اول عمداً از سري كمديهاي رمانتيك انتخاب كردم تا زهر پيشوت از
ذهنم بزدايد!، Wedding Dazeداستان كساني است كه فرصت اولين ازدواج و عشق را در همان ابتدا در اثر مرگ طرف روبرو از دست داده اند و حالا نمي توانند از عذاب وجداني كه به خاطر احساسشان نسبت به انتخاب اول داشته اند،بيرون بيايند و همچنين داستان كساني كه در ترديد گفتن بله يا خير امكان دارد فرصتهاي خوب ازدواج را از دست بدهند،Jason Biggsهنرپيشه شيريني آمريكايي نقش اصلي فيلم را بازي مي كند.براي زهر زدايي! و ديدن چند صحنه كمدي فيلم بدي نيست.

پ.ن: پيشوت سرنوشت بسياري از كودكان حاشيه نشين در سراسر جهان است، بيشترين بار ذهني فيلم به همين موضوع باز مي گردد كه تكليف بچه هاي بي سرپرست ديار ما چيست؟آيا آنها هم به همين ورطه مي افتند؟؟.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes