Saturday, April 26, 2008

رسوايي زيست محيطي براي دولت بوش


كوس رسوايي و عدم تعهد زيست محيطي در دوران بوش پسر با گزارش اتحاديه Union of Concerned Scientists در آمريكا زده شد!، در اين گزارش قيد شده است كه بيش از نيمي از دانشمندان و محققين سازمان حفاظت محيط زيست آمريكاEPA از دخالتها و اعمال نظرهاي سياسي در كارهاي علمي شان در اين دوره شكايت داشته اند.از يك ارزيابي آنلاين كه براي 5419دانشمند و محقق عضوEPA فرستاده شد،1586 نفر در طرح پرسشنامه اي شركت كردند و 889 نفر به حداقل يكبار دخالتهاي ساختار هيئت حاكمه در روند كارهاي علمي شان در 5 سال گذشته اشاره كردند.آنها از تحريف،تغيير و دستكاري نتايج كارهايشان با تلاش لابي بازها! در جهت منافع صاحبين صنايع بزرگ وحزب جمهوريخواه نام برده اند.اين تداخل سيستماتيك و اعمال نظر دولتي براي حصول به نتايج و اغراض سياسي خاص در گزارش به وضوح تاييد شده است. سازمان برنامه ريزي و مديريت و بودجه آمريكا بعنوان يكي از موانع اصلي وعامل اصلي اين تداخل وظيفه نام برده شده است.
پ.ن: اگر در دنيا دو مرجع براي قوانين زيست محيطي وجود داشته باشد، يكي از آنها
EPA است!،آنوقت چنين افشاگري چقدر بر صحت اطلاعات و استانداردهاي اين مرجع تاثير خواهد گذارد؟؟،بايد به كجا پناه برد؟؟،اگر بخشي از استانداردهاي تدوين شده و به روزشده اين سازمان به نوعي اهداف سياسي خاص يا منافع اقتصادي يك بخش از بازار آمريكا را هدف گرفته باشد، تكليف كپي برداري كشورهاي ديگر چيست؟؟!.
پ.ن:افشاگريهاي اين چنيني سازمانهايي مانند سازمان محيط زيست وطني! را متعهد مي سازد كه هر چه سريعتر به سمت ايجاد سامانه هاي استانداردسازي بومي و ملٌي به پيش برود و از اين رهگذر صحه گذاري بر اطلاعات اخذ شده را به سرعت عملي سازد.
پ.ن:كافي است كه چنين گزارشهايي براي
WHO هم علم شود تا به طور كامل دست سازمانهاي ذيربط داخلي خالي بماند!!!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes