Monday, April 28, 2008

بيم ،اميد و باورهاي آلمانيها




از 4 سال پيش پروژه اي براي تصوير كردن يك خانواده آلماني از لحاظ عملكرد شبانه روزي،سرانه مصرف،عقايد و بسياري از جزئيات مردم شناسي ديگر توسط يك آژانس(Allensbach Institute) كليد خورد،ماحصل اين پروژه كه 20 خانواده واقعي آلماني را در تمام اين مدت تحت مطالعه داشته است،مجموعه جالبي از رفتارها و آمارهاي جامعه محور آلمان است كه قبل از هر چيز عرياني حقيقت در مورد يك جامعه را نشان مي دهد و مي تواند با اين واقعيتها سياستهاي فرهنگي و اجتماعي را مقرون به واقع تر شكل دهد.


اشپيگل اين گزارش را در سه قسمت(1 ، 2 ، 3) تهيه كرده است كه تصاوير ذيل را بعنوان بخشي از آمارهاي جالب آن در معرض قضاوت شما مي گذارم،دانستن بعضي از اين حقيقتها براي تمام ملتهاي جهان ضروري است!!.
پ.ن: مهمترين مانع در استخراج چنين آمارهايي در يك جامعه مشابه ايران، عدم صداقت و همكاري مردم براي بيان تمام حقايق درخواستي است و در نتيجه تحليلهاي جامعه شناختي گمراه مي شود!.
پ.ن: شايد يكي از خروجيهاي چنين طرح مطالعاتي ،شناساندن چهره واقعي يك كشور يا ملت به جهانيان باشد،همان چيزي كه شايد بتواند ما را از اتهام تروريست بودن،شترسواري و هزار تفكر واژگونه رهايي بخشد.(فقط توليت كار را به دكتر مهندس اكونوميست نبايد داد،چون كار را بدتر مي كند! و مثلاً شايد آمار درست كند كه 98% مردم ايران عاشق عمليات استشهادي هستند!)


blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes