Saturday, April 12, 2008

پرنسس ديانا و هيث لجر هم پرونده شدند




مشاغلي چون روزنامه نگاري و مطبوعات در كنار نقش فراگيرشان بعنوان ستون دموكراسي!، يك چهره سياه و كريه نيز دارند و آن عطش بي پايان براي نفوذ به حريم خصوصي افراد براي خلق سوژه هاي جنجالي و افزايش تيراژ مطبوعاتي است.
Paparazzi كه به غلط در جايگاه اسم مفرد استفاده ميشود و در اصل اسم جمع از صيغه مفرد (Paparazzo) است، به عكاسي اطلاق مي شود كه از شكار لحظه هاي ناب! (عموماً افتضاحترين لحظات شكار نگونبخت!) چهره ها و شخصيتهاي خبرساز روزگار مي گذراند!. اين اصطلاح با فيلم معروف فلليني كبير La dolce vita در دهه 60 ميلادي زاده شد!. اصطلاح"Stalkarazzi"(از ريشه Stalker) نيز در جايگاه تحقير و پست شمردن اين حركت غير اخلاقي به كار مي رود.
استفاده از ابزار ديجيتال و امكانات انتقال فايل و تصوير و شبكه هاي مجازي اين نامردمان را به اشباح نامرئي تبديل كرده كه از هر فاصله،زاويه و با هر سرعت و ميزان نوري مي توانند سوژه را شكار كنند!.
مرگ پرنسس ديانا و سرو صدهاي اخير براي به جريان افتادن دادگاه راننده و پاپاراتزيهاي حاضر در صحنه تصادف و نيز افشاگري احتمال دست داشتن پاپاراتزيها در تامين مواد مخدر براي هيث لجر فلكزده!،مي تواند به تشديد جرم و تجديد نظر در مورد جرايم پاپاراتزيها در سراسر اروپا و آمريكا منجر شود...
پ.ن: خلاصه كه دستهاي آلوده از آستين هر كسي و هر شغلي بيرون مي آيد...


blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes