Wednesday, April 16, 2008

يوهان كرايف سكوت 30 ساله اش را شكست


هركدام ازسليقه هاي ما در كودكي توسط يكي از اطرافيان يا بزرگترها تحت الشعاع قرار گرفته است،مثلاً علاقه شديد من به هواپيماهاي جنگنده(دايي بزرگه)،آشنايي با فوتباليستها و تاريخچه فوتبال دهه هشتاد و نود ميلادي(دايي كوچيكه) و خيلي چيزهاي ديگر...
يوهان كرايف(
Johan Cruyff) و تاكتيك فوتبال مواج هلندي و اينكه كرايف چه نقشي در آفريده شدن ستاره هاي بعدي فوتبال هلند بازي كرد،يك گوشه كوچك ذهن و حافظه بلندمدت مرا به خودش اختصاص داده است. امروز خبر جالبي را در مورد يك راز 30 ساله و ناگفته كرايف در جريان بازيهاي 1978 آرژانتين،از گاردين خواندم و اينكه چطور كرايف افسانه اي به ناگاه در اوج توانايي و شكوفايي دوران حرفه اي در بازيهاي آرژانتين حضور پيدا نكرد و هلنديها را در تاسف پيروزي و جام 30 سال تمام! نگاه داشته است.
كمتر كسي به ياد مي آورد كه همان سالها مقارن بود با عضويت كرايف در تيم بارسلونا و اقامت وي با زن و سه فرزندش در شهر بارسلونا كه منجر به حادثه تلخ گروگان گيري او و خانواده اش توسط يك گروه مسلح در پايان سال 1977شد،اگر چه آنها از اين حادثه به سلامت خلاصي يافتند،ولي تلخي ناشي از اين حادثه باعث شد تا بخاطر خانواده اش تصميم بگيرد از شهرت و در انظار درخشيدن را كنار بگذارد و اين تنها دليل واقعي شركت نكردن در آخرين تورنمنت جهاني دوران حرفه اي وي بوده است.
گروگان گيري(
Kidnapping) براي باج خواهي يا دلايل سياسي بخش تاريكي از تاريخ دردناك سي ساله اخير در كشورهايي مانند آمريكا،آلمان،ايتاليا و اسپانيا را تشكيل مي دهد. در پس بسياري از ماجراهاي ناگفته سايه تهديد و ارعاب براي خانواده ها و فرزندان شخصيتهاي مختلف وجود دارد كه شايد بعضي اوقات 30 سال نيز فرصت كمي براي بازگويي آن باشد!.
پ.ن: فكر كنم مازيار ناظمي و فردوسي پور مشتري اصلي همچين خبري باشند!!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes