Wednesday, April 16, 2008

گرسنگان جهان به پا مي خيزند




هرجا از انگيزش انساني و مراتب مختلف ارضاي نيازهاي آدمي صحبتي به ميان مي آيد،نام هرم مزلو و ارضاي مرحله به مرحله نيازهاي انسان مطرح ميشود،پايين ترين اين مراحل يا قاعده هرم به نيازهاي اوليه يا همان غرايض ممد حيات و فيزيولوژيك اختصاص داده شده است و كمتر جامعه اي براي حركت كردن بدون پركردن اين خانه حركت مي كند.
حكومتها به طور اعم!،براي تامين اين قاعده پرخطر! تمام امكانات خود را به كار مي بندند و اگر روزي روزگاري هم از اين سوراخ گزيده شوند با تمام كبكبه و دبدبه فرو مي ريزند!.
افزايش غير قابل مهار قيمت مواد غذايي و شاخص آن قيمت غلات،زنگ خطري است كه دو راه را بيشتر پيش پاي آنها نخواهد گذارد!،اولين راه اينكه از حاشيه سودي كه از ساير منابع تامين كننده درآمدهايشان دارند كم كنند و به تامين خواربار مردم بپردازند تا اين موج نيز بگذرد! و يا حرص و آز كورشان كند و نفهمند كه اين تو بميري از آن توبميريها نيست! و راه افتادن سيل گرسنگان در يك شهر يا مملكت را با هيچ چيز جز نان براي شكمهاي گرسنه شان نمي توان متوقف كرد. حركتهاي اخير در كشورهاي
فقير آفريقايي و آسيايي چراغ قرمزي است كه چشمك مي زند...


پ.ن: عكسها را از گاردين گرفته ام و اين همگرايي مردمان گرسنه نگرانم كرده است،مردم ديار ما تا كجا مي توانند با سيلي صورتشان را سرخ نگه دارند؟!. فكر مي كنيد اين زن بنگلادشي كه در زير كاميون حمل تره بار به جستجوي چيزي براي سدجوع است،نسخه وطني ندارد؟!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes