Sunday, January 13, 2008

دكتر مهندس اكونوميست هواشناس گاز رسان و طولاني ترين تعطيلات زمستاني جهان

شبه مديري ! فرمايش كره اند:"از كجا بايد مي دانستيم كه چنين وضعي پيش مي آيد يا اينقدر برف مي بارد..."يا چيزي شبيه به اين!،بسيار خوب گيرم كه با دستگاههاي عريض و طويلي مانند سازمان هواشناسي و ميليونها كيلوبايت اطلاعات هواشناسي دقيق و قابل اعتنا بر روي شبكه هاي اطلاعات جهاني چنين چيزي قابل پيش بيني نبوده و هيچگونه هشداري هم از قبل وجود نداشته است و همينطور كه شما تصور مي كنيد! يكدفعه آسمان دهان باز كرده و چندين متر برف بي صاحب از آسمان ريخته است!،پس تكليف واكنشهاي اضطراري و اطلاع رساني به مردمي كه گوشه و كنار شهرها و روستاها و جاي جاي اين ميهن اسلامي!!!سگ لرز مي زنند چيست؟.آيا اين مردم حق دارند بدانند كه به ازاي هر درجه افت دما به زير صفر سيلسيوس بايستي چه تمهيداتي را در نظر بگيرند؟(من مبنا را بر اين مي گذارم كه مديريت كلان اين چيزها را حتماً مي دانند!)،براي جمع آوري ،پشتيباني و كمك رساني به بي خانمانها و حاشيه نشينها و ساكنين روستاهاي دورافتاده مناطق صعب العبور كوهستاني سناريويي تدوين شده است؟،اين همه پرسش را كي پاسخ خواهيد گفت؟.


در آنسوي همين كره خاكي،كشوري غاصب و تارك الصلواة،ضد نوع بشر و متهم درجه اوٌل در تمامي خبائثي كه در دنيا اتفاق مي افتد وجود دارد كه در هر ايالتش ستادها و مجموعه هاي اطلاع رساني مناسب و سناريوهاي به روز شده براي مقابله با سرما وجود دارد،آنهم نه براي10-درجه بلكه تا سر حد40-درجه زير صفر،و اطلاع رساني دائم به ملت چشم و گوش بسته و بي پناهش را اولين وجوب وظايف خود مي داند!، دوهفته تعطيلي يك ديارهفتاد و چند ميليوني براي سرمايي كه فقط پيش بيني نشده! و بر هم زدن برنامه هاي كسب و كار و زندگي همگاني بعلاوه تمامي طرفهاي ذينفع در آنسوي آبها كه با دهان باز به شگردهاي مديريتي ما فكر مي كنند، مي توانست ابزار مناسبي براي مجلسي كه قرار است همين چند وقت آينده دوباره ياركشي كند،باشد تا اين دكتر مهندس اكونوميست هواشناس گاز رسان را پاي ميز توضيحات بكشد و در قبال لبخندهاي مكرر و متهوع وي و دلايل اظهر من الحمق! و شانه خالي كردن از وظايف وانداختن تقصير به دوره رضاخان و ماقبلش! كمي استيضاح تحويلش بدهد!.
پ.ن:لينك بعضي از اين مراكز اطلاع رساني بر عليه سرماي هوا در ديار تمامي شرارتهاي زمين!

Centers for Disease Control and Prevention ,Emergency Preparedness & Response , link

Cold Weather Preparedness Tips, State of Connecticut, link

Red Cross Offers Cold Weather Health and Safety Tips, link

پ.ن:به چارت بالا توجه كنيد و به طور نمونه ببينيد كه چگونه خطر در معرض يخ زدگي در وضعيتهاي مختلف سرعت باد و دما را هشدار داده است،آيا اطلاعاتي از اين دست براي مردم ضرورتي ندارد؟



blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes