Friday, February 1, 2008

طرح ترافيك بايستي به طرح منطقه پاك ترافيكي تبديل شود

سياستهاي زيست محيطي در اروپا منجر به برنامه سختگيرانه حمل و نقل در مناطق خاصي از70 شهر از 8 كشور عضو از جمله بريتانيا،نروژ،آلمان و هلند شده است. در اين برنامه مناطق پاكlow emission zone با در نظر گرفتن رعايت حدكثر كاهش انتشار آلاينده ها توسط وسائط نقليه مشخص شده اند كه لندن بزرگترين محدوده از اين نوع را از دوشنبه 4 فوريه 2008افتتاح مي كند،در اين محدوده وسائط نقليه حمل بار با ظرفيت بالاتر از 12 تن با كنترل از طريق شبكه مداربسته دوربينهاي ترافيكي و توقف براي بررسي مدارك دال بر انطباق شرايط سوخت و انتشار ذرات و دود با قوانين اتحاديه اروپا،تحت نظارت شديد قرار گرفته و به ازاي تخلف و ورود وسيله نقليه غيرمنطبق با اين استانداردها به اين محوطه 200پوند انگليسي جريمه خواهند شد!.
تمامي وسائط نقليه فاقد اين استانداردها كه از خارج انگلستان يا اتحاديه اروپا به داخل اين محوطه ها ترانزيت مي كنند بايستي گواهي اخذ اين استانداردها و انطباق با خواسته هاي زيست محيطي محوطه هاي پاك ترابري سنگين را دريافت دارند.اين برنامه تا جولاي 2008 به وسائط نقليه حمل بار با ظرفيت بيش از 3.5 تن پرداخته و تا اكتبر2010 به سراغ كاميونتهاي ون و ميني بوسها نيز خواهد رفت. اين محوطه ها دارندگان اين وسائط نقليه را به تهيه تجهيزات آلودگي زدايي از خروجي دودكشها و اگزوزها كه هزينه اي در حدود 5000پوند انگليسي را شامل مي شود،موظف مي سازند.لازم به ذكر است كه تمامي وسائط نقليه توليدي بعد از سال 2001در اروپا با استاندارد يوروIIIمبتني بر رعايت انتشار كمتر از 0.05گرم در كيلومتر ،ذرات و غبار آلاينده سازگاري دارند. لينك خبر
پ.ن: سازمان محيط زيست و شهرداريها متولي اصلي اين برنامه در اروپا هستند،بايد ديد سازمانها و دستگاههاي مشابه در ايران نيز قدرت و مديريت لازم جهت چنين تغييراتي را دارند؟؟؟.

پ.ن: به سايت حمل و نقل شهري لندن هم سر بزنيد .نقشه اين منطقه از لندن نيز نشان دهنده وسعت مناطق مورد نظر اين برنامه است و خود پيچيدگي و اهميت ساماندهي را مشخص مي كند.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes