Tuesday, February 5, 2008

يك ساعت به زمين مهلت بدهيد


ما وبلاگنويسها به راحتي در كمپينهايي شركت مي كنيم كه كمي تا قسمتي با مشي فكري يا احساسي ما نزديكي داشته باشد،يا بعضي وقتها دراثر جوزدگي! و فشار دوستاني كه زماني نمك گيرمان كرده اند به سايتي سر مي زنيم و ثبت نام هم مي كنيم ، احياناً راي هم مي دهيم...
تمرينهايي مانند شركت در كمپين آزموني است براي آنكه بدانيم و خود را محك بزنيم كه در يك عزم دسته جمعي با ابعاد يك گروه فكري تا يك نهضت ملٌي و شايد هم در يك حضور جهاني چقدر مي توانيم مثمر ثمر باشيم و چگونه يك جنبش با چنين حركتي به اهداف خود دست پيدا مي كند.
ايده امروز در واقع چيزي بسيار بزرگتر و جدي تر از هر حركت ديگري است كه تا بحال در آن شركت كرده ايد،چيزي است شبيه هم صدا شدن با همه جهان،فارغ از دين،مليت،رنگ پوست يا زباني كه به آن تكلم مي كنيد!،شما را دعوت مي كنم كه براي كاري بسيار ساده بدون سفر كردن،بدون شعار دادن،بدون ساعتها در خياباني سرد يا گرم راه رفتن و پلاكاردي را حمل كردن،بدون ترسيدن از برچسبهاي سياسي يا هر چيز ديگري كه مي تواند يك كمپين را تهديد كند!، در خانه،محل كار يا مدرسه و دانشگاهتان حضور داشته باشيد و فقط در خاموشي يك ساعت تجهيزات مصرف كننده برقي كه در سرويس نيستند و شامل ضروريات آن لحظه نمي شوند شركت كنيد!،يك ساعت براي زمين،يك ساعت براي اينكه خودتان از نزديك شاهد باشيد كه چگونه يك عزم جهاني مي تواند اعتدال آب و هوا و اكوسيستم زندگيمان را به ما برگرداند!.
پ.ن: سابقه اين حركت"ساعت زمين" در سال 2007به حركتي ملي دراستراليا تعلق دارد ولي امسال با حمايت
WWFبه حركتي جهاني بدل شده است.
پ.ن: ميدانم كه كار بسيار آساني است ولي براي فراموش نكردن آن، به نام خودتان ثبت نام كنيد تا به ياد داشته باشيد و هم با دعوت ديگران به يادشان بياوريد!.در همين تاريخ 53روز و اندي بيشتر زمان به تاريخ مقرر نمانده..

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes