Sunday, January 24, 2010

بیل گیتز وبلاگنویس وارد می شود!

بیل گیتز کبیر بعد از کناره گیری از شغل تمام وقتش در کمپانی که خود بنیان گذار آن بوده است و پیوستن به همسرش ملیندا در بنیاد امور خیریه ای که به راه انداخته اند و با توجه به اوقات فراغت بیشتر و دریافت نظرات و ایمیلهای بیشماری که به دستش می رسد تصمیم گرفت تا با راه اندازی وبسایت شخصی امکان به اشتراک گذاردن ایده هایش و ایده های وارده با همه مخاطبان و جهان را تجربه کند!.
سایت شخصی وی با عنوان یادداشتهای گیتز با ظاهری ساده,آراسته و مدرن وبلاگی سفارشی است که از قسمتهای متفاوتی چون: من به چه می اندیشم؟, آنچه فراگرفته ام؟, مسافرتهای من ,کلاس کنجکاوی و گفتگو تشکیل شده است.
مطالبی چون نقد کتابهای خوانده شده,موضع گیری در مورد فاجعه هائیتی و یا شرکت درفستیوال فیلم ساندنس, مطالب مربوط به محیط زیست و انفلونزای خوکی نشان می دهد که شخصیت بزرگترین کارآفرین و نابغه سرمایه داری جهان به انسانیت به مراتب نزدیکتراز بسیاری از قدرتمندان جهان است. دغدغه اشتراک ایده و نگرش با سایرین و گرفتن بازخورد برای شخصی که بیش از هر انسان دیگر در 3 دهه گذشته بر جهان تاثیر گذاشته است به نکته دقیقی در مورد گیتز اشاره دارد و آن نیرویی است که در پس هر ایده و خلاقیت ناشی از آن نهفته است...
پ.ن: همین یکی کم بود که بیل گیتز نیز به وبلاگنویسی روی آورد تا به رکوردهای عجیب و غریبش در این وادی نیز ادامه دهد!!.
پ.ن:بیل گیتز را بیش از هر چیز دیگر برای نشان دادن راه تفکر راهبردی می ستایم, اولین بار با خواندن نظراتش در مورد استراتژی معنای واقعی راهبرد و تفاوت آن را برنامه های عملیاتی دریافتم!, همین امروز در یک جلسه بیهوده سعی می کردم مدیریت ارشد را از سپردن کار تدوین استراتژی به کارشناسان و سرپرستان باز دارم و هیچکس هم منظورم را تا آخر جلسه در نیافت!!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes