Wednesday, January 27, 2010

خيابان مشمع پيچ شده

يكي از موضوعات توجه برانگيز در وب براي من،مربوط به گزارشاتي است كه بلوغ جامعه و حركتهاي روشنگرانه آنها بدون دخالت دولت يا حكومت به نمايش مي گذارد، به اين معنا كه دولت نقش دايه بهتر از مادر را براي جامعه بازي نمي كند بلكه اين خود جامعه است كه به وقت لزوم بدون چرتكه دست گرفتن و به هزينه انديشيدن، نقش مورد نظر و مكفي خويش را بعهده مي گيرد...مطلب اين پست با مطالعه روزانه رسانه هاي مورد علاقه ام به ذهنم رسيد و از يك عكس آغاز شد،عكسي كه يك خيابان را پيچيده شده در پوشش محافظ پلاستيكي Bubble Wrapنشان مي دهد.
توضيحات عكس و خبرهاي وابسته نشان مي دهد كه خيابان Sommerville متعلق به شهر Worcester در بريتانيا داراي بيشترين پرونده هاي شكايات بيمه در 5ساله اخير بوده است و ملقب به خيابان تصادف شده است!،بويژه پس از وضعيت بد جوي زمستان، آمار تصادفات و خسارتهاي ناشي از سرما و يخبندان در اين خيابان به شدت افزايش يافته است. مردم ساكن خيابان تصادف! تصميم گرفته اند كه براي هشدار به همديگر و رهگذران با صرف 1500 متر مربع از اين پوشش پلاستيكي و پوشاندن همه اجزاي موجود در طرفين خيابان و حتي درختها و فضاي سبز و نماي ساختمانها به ياد همديگربياورند كه چه مسئوليتي در قبال حفظ اموال عمومي و خصوصي دارند!.
پ.ن:نمي دانم چند سال يا چند دهه يا شايد چند قرن! لازم است تا مردمي به اين حد از فهم مسئوليت اجتماعي برسند ولي مطمئن هستم اگر مشكلات پيش پا افتاده و اوليه جامعه كنار برود و مردم با خيالي آسوده تر شروع به انديشيدن كنند به هر صورت اين زمان فرا خواهد رسيد...

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes