Wednesday, October 1, 2008

منوی رستورانهای آینده


در مدیریت کیفیت,مبحثی بعنوان انتظارات و توقعات مشتریان وجود دارد که در این بخش بعنوان یک هدف کیفی برای نیل به رضایت مشتری بایستی هر کسب و کاری پس از شناسایی مشتریان برای آنچه در ضمیر آنان می گذرد,هدف گذاری کرده و برای تحقق بخشی از آن برنامه ریزی کند.پس از آنکه بهبود مستمر در این بخش حاصل شد ,یک گام دیگر برای سازمان باقی می ماند که از درجات بالای تفکر کیفی است و آن هم پیشی گرفتن از توقعات مشتری است!,به بیان دیگر سازمان بقدری انتظارات مشتری را شناسایی کرده که توقعات آتی وی را نیز مدل سازی می کند!!!.
در ایالات متحده چیزی شبیه به این حرکت در مدیریت سالم سازی خورد و خوراک شهروندان اتفاق افتاده و پس از خارج کردن نمک و نمکدان از رستورانهای زنجیره ای معروف,هم اکنون Fast Foodهای معروف در ایالت کالیفرنیا بایستی در منوی غذا ستونی را به اطلاعات دقیق کالری سنجی هر یک از عناوین منو اختصاص بدهند تا مشتری تکلیف خود را با هر وعده غذایی که سفارش می دهد بداند!.این حر کت باید تا ژانویه 2011در تمام ایالات متحده جاری شده باشد.آمارهای ایالتی نشان می دهد فقط در دهه گذشته مردم کالیفرنیا 165 میلیون کیلوگرم اضافه وزن داشته اند!!!. لینک خبر

پ.ن : اگرچه حرکت بسیار سالم و بهداشتی اتفاق افتاده ولی وقتی یاد آدمهایی می افتم که در میان جمعی پرخور بایستی مواظب رژیم شخصی خود باشند و زجری را که می برند در چهره هایشان می بینم,فکر می کنم شاید این حرکت به زجری فراگیر برای همه مشتریان این رستورانهای تبدیل شود و هر لقمه ای راکه فرو می دهند ماشین حساب ذهنشان فرصت لذت بردن از خوردن را از آنها بگیرد!!.
پ.ن: البته بحث توانایی یک سازمان برای پیشی گرفتن از نیازها و توقعات مشتریان به ارزش خود باقی است!!.
پ.ن : این ایده برای رستوران داران وطنی هم کار جالبی خواهد بود و می تواند بخش آلامد جامعه را جذب رستورانهای آنها کند!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes