Thursday, October 16, 2008

توزيع برابرفرصتها،كليدمبارزه با فقر در جهان

امروز15 اكتبر مصادف با فراخواني است كه براي نوشتن برعليه فقر در عرصه جهاني توسط وبلاگنويسان انتخاب شده است.فقر به باور بسياري به فقدان ضرورياتي اصلي كه بدون آنها كيفيت زندگي تحت الشعاع قرار مي گيرد،اطلاق مي شود. اصطلاح (Food first, then ethics ) باعث شده تا با مقوله فقر دراولين نگاه به صورت امري معيشتي برخورد شود در حاليكه من اعتقاد دارم فقر اصلي و بنيادين بشري از عدم توزيع مساوي فرصتها سرچشمه مي گيرد، فاكتورهايي مانند غذا،سرپناه،پوشاك و آب آشاميدني كه در تعريف كلاسيك فقر جايگاه زيربنايي دارند، داراي تعاريف واستانداردهاي متفاوتي در اقصي نقاط جهان هستند و از اين رو است كه كاسه اي برنج در شرق آسيا مفهوم متفاوتي با يك كف دست از گونه اي غلات ناشناخته درشرق آفريقا دارد،يا حداقل پوشاك در صحاري آفريقا با حداقل آن در شمال آلاسكا قابل مقايسه نيست و قس عليهذا...
من باور دارم با فراهم كردن فرصتهايي برابر يا لااقل داراي تابع توزيع بسنده، بدون تزيق يارانه هاي مستقيم، امكان ايجاد توانايي بيشتري براي تنازع بقا فراهم مي آيد.ياد دادن ماهيگيري و فرصت تجربه ماهيگيري ازيك وعده ماهي لذيذتر است!.
پ.ن: من از مخالفين كمكهاي مستقيم معيشتي به صورت بلندمدت هستم و فكر ميكنم بايد بودجه اين كمكها به توزيع برابر فرصتها تعلق مي گيرد.



blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes