اقتصاد مريض و نوسان ذائقه اجتماعي
مقاله اخير نيويورك تايمز،به تحليل جالب توجهي در مورد آثار همه جانبه يك اقتصاد بيمار و ضعيف بر كليه رفتارها و هنجارهاي اجتماعي پرداخته كه در ضمن آن نشان مي دهد چگونه مسائلي در ظاهر غير اقتصادي،كاملاً با تغييرات اقتصادي از خود واكنش نشان مي دهند،آميختگي اقتصاد محيط يا شناخت محيط در بازاريابي و مديريت استراتژيك منجر به خروجي پيچيده اي شامل رفتارهاي رواني،واكنشهاي اجتماعي و از اين قبيل شده است كه در بسياري از جوامع پيشرفته نيز هنوز بحثي كاملاً نوين و ناگشوده محسوب مي شود!.يكي از اين اساتيد دانشگاهي (Terry F. Pettijohn II, a professor of psychology at Coastal Carolina University) بررسي ارتباطهاي معني دار تغييرات ذائقه عمومي با شوكها يا نوسانات اقتصادي پرداخته است.
شايد ترسيم نمودارهايي مانند آنچه در ذيل مي بينيد در آينده نزديك به صورت فراگير در آيد و بتواند انقلاب عظيمي در بازاريابي و تحليل بازار بوجود آورد.
پ.ن: اين نوع تحليل در هردو جنبه خرد و كلان مي تواند كارساز باشد.
شايد ترسيم نمودارهايي مانند آنچه در ذيل مي بينيد در آينده نزديك به صورت فراگير در آيد و بتواند انقلاب عظيمي در بازاريابي و تحليل بازار بوجود آورد.
پ.ن: اين نوع تحليل در هردو جنبه خرد و كلان مي تواند كارساز باشد.