Monday, September 29, 2008

پدیده ای در حاشیه پیوند و اهدای عضوCellular Memory



آیا می توانید تصور کنید که نسخه ای از تمام مشخصات ژنتیک هر فرد در سلولهای بنیادی او موجود است؟,پس چرا باید نظریه حافظه سلولی Cellular memoryعجیب به نظر برسد؟؟! و چرا تصور آنکه در عملهای پیوند عضو امکان انتقال بخشی از تصورات, حافظه و یادمانهای اهدا کننده به گیرنده وجود دارد,قابل درک و باور نیست؟ !...
ولی باید بدانیم که پدیده ای با چنین مشخصاتی توسط بسیاری از دریافت کنندگان اعضای اهدایی توصیف شده,مثلاً زنی که برای همه عمر از ارتفاع وحشت داشته ولی با گرفتن بخشی از ریه یک کوهنورد؛پس از بهبودی به یک کوهنورد شش دانگ تبدیل شده!,یا دختر هفت ساله ای که پس از پیوند قلب یک کودک مقتول,همیشه کابوس به قتل رسیدن را با خود یدک می کشیده است!,یا وکیلی اهل میلواکی که پس از دریافت قلب یک پیر 14 ساله به اشتیاق باور نکردنی برای خوردن شکلات و تنقلات تین ایجرها مبتلا شده است!,و بلاخره مرد 25 ساله ای که پس از دریافت قلب یک زن اشتیاق عجیبی برای رفتن به مراکز خرید و خرید کردن پیدا کرده است! و بسیاری گزارشات دیگر از گیرندگان عضو که بخشی از واقعیتهای این پدیده را گواهی می کنند.

ساختن فیلمهایی مانندThe Eye نیز با اتکاء به همین نظریه صورت گرفته,گرچه بعقیده من اگر این سوژه را به سریال سازهای مناسبتی سیمای وطنی می سپردند بیش از یکماه آن را کش می آوردند و انواع گزاره های اخلاقی و مذهبی را با آن به خورد مخاطبین می دادند!!.فیلم چشم با نقش آفرینی جسیکا آلبا در ژانر وحشت و ماوراء الطبیعه محصول 2008به روایت پیوند گیرنده قرنیه ای می پردازد, که از بخت بد قرنیه به دختری با توانایی دیدن سفیر مرگ تعلق داشته! و قس علیهذا...!
پ.ن: فیلم را در حضور کودکان و کسانی که فیلمهای این ژانر می تواند آزارشان دهد تماشا نکنید!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes