Friday, September 19, 2008

جهانی بدون فاضلاب انسانی و کود مرغ!

جهان بدنبال فن آوریهای حذف پسماندها و کاهش بالقوه آثار زیست محیطی فرایندهای تولیدی به زوایایی دست یافته که شاید سالها بعد عمومیت پیدا کند,ولی پس از آن شاید دیگر سامانه هایی مانند فاضلاب شهری دیگر بی معنی باشد و هیچ منطقه مسکونی دیگر نگرانی مدیریت فاضلابهای بهداشتی و تبعات آن را نداشته باشد!,از همین الان ساختمانی 2800 مترمربعی ساخته شده(C. K. Choi Building) که به سیستم فاضلاب شهری نیازی ندارد و هرآنچه که همه در چاههای فاضلاب سرازیر می کنند,بازیافت می کند!!,آنهم به صورت آب قابل مصرف و کود کمپوست قابل استفاده برای باغبانی!.
در هلند نیز بزرگترین نیروگاه کود مرغی! جهان(Biomass Power Plant) راه اندازی شده است که با دریافت 440 هزار تن فضولات تولیدی مرغداری های هلند معادل یک سوم کل این مقدار, انرژی الکتریکی 90هزار خانوار را تولید می کند!,کافی است بدانیم در کشورمان کود مرغی فقط مصارف کشاورزی داشته و با توجه به تولید همزمان متان و دی اکسید کربن در افزایش گازهای گلخانه ای سهم به سزایی دارد.
پ.ن: تنها تبلیغاتی که این روزها توجه ام را جلب می کند,مضامینی است که فن آوریهای سبز را ترویج می کند, حاضرم به رایگان بخشی از این تبلیغات را انجام دهم.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes