Wednesday, September 24, 2008

فليكردر خدمت طراحان و بازاريابان



زن،مرد،پير،جوان و حتي كودك يك وجه تشابه ناديده دارند و آن هم حمل وسايل وموجودي هايشان در انباني است كه كه كيف نام دارد!،حتي اين روزها يسنا هم بدون كيف از خانه بيرون نمي رود اگرچه موبايل اسباب بازي اش را در آن حمل كند!.
يكقدم كه فراتر برويم به جماعت Geekخواهيم رسيد وكيف محبوبشان كه درآن حتماً لپتاپ حمل مي كنند،اين كيف درطي دهه گذشته تغييرات زيادي به لحاظ حجم،فريم وجزئيات داخلي پيدا كرده و تنها عنصر ثابت در طراحي شكل وقيافه آن همان فضاي اصلي متعلق به چفت و بست كردن لپتاپ است ولي طراحان و سازندگان آنها براي استفاده از مزيت رقابتي در طراحي،دائماً بدنبال نظرخواهي و سنجش نيازهاي دارندگان لپتاپ هستند.چنين نظرسنجي معمولاًوقت و انرژي زيادي مي برد بدون آنكه،آنچه در واقعيت اتفاق مي افتد به ذهن طراح رسوخ كند و اينجاست كه امكانات فليكر گونه جديدي ازبه شراكت گذاردن اطلاعات را از طريق عكسهايي كه مصرف كنندگان از كيف لپتاپ شخصي شان و آنچه با آن حمل مي كنند منتشر كرده اند،به نمايش مي گذارد.اگربه طورمعمولي قرار بود اين نظرسنجي اجرا شود ،شايد فقط با صرف وقت و هزينه بسيار از طريق گذرهاي امنيتي فرودگاهها و اخذ مجوزهاي بسيار پردردسر از بخشهاي دولتي و اسكن محتويات اينگونه كيفها ميشد به چنين اطلاعات ذيقيمتي دست پيدا كرد.لينك


پ.ن:مطالعات پايه طراحي و بازاريابي آن هم به كمك آلبوم عكسهاي منتشرشده در فليكر ،به توانايي هاي اين سرويس خواهد افزود.
پ.ن: اين ايده براي توليدكنندگان داخلي نيز مي تواند جالب باشد ،اگرچه مي دانم كمترتوليد كننده داخلي به ايجاد بخش طراحي دست زده و همه از كليشه و الگوي كالاي مشابه خارجي كپي برداري مي كنند و خلاص!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes