Saturday, March 29, 2008

از ريموت كنترل فاصله بگيريد!Remote=Control


پس از اختراع تلوزيون و اضافه شدن ايستگاههاي توليد برنامه و در نتيجه افزايش كانالهاي تلوزيوني،بشر تنبل!،براي تعويض اين كانالها بدون از جا برخاستن!،دست به اختراع وسيله اي زد كه امروز بيش از هر زمان ديگر تبديل به وسيله اي براي مطالعات جامعه شناسي ، روانشناسي و رسانه گرديده است!.
ريموت كنترل يا همان سامانه كنترل از راه دور تلوزيون وسيله اي است كه بيش از هر آفريده بشري ديگر ،خودخواهي و ميل به استيلا و هژموني را در بشر آشكار مي سازد. دربسياري از خانواده ها اين قطعه پلاستيكي ناچيز حكم سكان كشتي را دارد و در اختيار ناخداي واقعي خانه قرار مي گيرد.جر و بحث بر سر عوض كردن كانالها و بي توجهي به عقايد سايرين در مورد علايقشان در ديدن برنامه هاي تلوزيون به شاخص مناسبي براي سنجش خانواده با قابليت مذاكره و انتخاب در آمده است!.
مطالعه اي در 1986 توسط
David Morleyنشان داد كه مردان بيش از زنان بر عادتها و هنجارهاي تماشاي برنامه هاي تلوزيون تاثير گذارند و استفاده مداوم از ريموت به نمادي براي ميل به برنامه ريزي و كنترل در ميان خانواده تبديل شده است!.مطالعات بعدي نشان داد كه ميزان تمايل به نگاه داشتن ريموت تلوزيون در كنار شخصي در خانواده ارتباط نزديكي با ميل آن شخص بر كنترل تمام شئونات خانواده دارد!!.مطالعات انجام گرفته توسط مجلهThe Journal Of Marriage And The Family نشان داد مردان بيش از زنان،ريموت را در كنار خودشان نگاه مي دارند و زنان بيشتر از كانال چرخاني! آقايان شكايت دارند!.
نتيجه آنكه اگر ازدواج و كانون گرم و شادتري را طالب هستيد بايد بتوانيد در استفاده از ريموت،قابليت مذاكره و تفاهم بيشتري از خود نشان بدهيد!.راه حلهاي مانند خارج كردن باتري از ريموت! يا خريدن تلوزيون ديگر يا تقسيم سهام استفاده از برنامه هاي تلوزيون در بعضي ساعات از روشهايي است كه هژموني يك شخص خاص در خانواده را كاهش مي دهد!. منبع گزارش
پ.ن:آقايان عزيز !،متوجه خطر ناشي از انگ چسباني در صورت مالكيت مطلق ريموت كنترل باشيد!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes