Saturday, March 8, 2008

سبزترين سفر دريايي جهان


درست همان موقعي كه بيشتر ما ايرانيها دست از زندگي مي شوييم و در سينه كش آفتاب منتظر موعد حق! مي مانيم،ملتٌي مانند ژاپنيها تازه با فراغت از كار و بازنشستگي به دنبال ماجراجويي و اثبات تواناييهايشان مي روند!،نمي دانم تابحال با گروههاي تور ژاپني برخورد داشته ايد يا نه؟،ژاپنيهاي جهانگرد با متوسط سني بيش از 60 سال به تجربه جهانگردي روي مي آورند! و به قولي اوٌل چل چلي شان است!.

پيرمرد ژاپني 69 ساله(لفظ پيرمرد شايسته چنين جواني نيست!!) Kenichi Horieبا قايقي نوآورانه با نام The Suntory Mermaid II به سبزترين سفر تاريخ از مبداء هونولولو(هاوايي) به طرف بندر ژاپني Kii Suido اقدام كرده است،سفري به طول 6000كيلومتر در اقيانوس و مدت زمان تقريبي دوماه و نيم كه فقط با استفاده از انرژي امواج اقيانوس،باد و تابش نور خورشيد صورت خواهد گرفت!.اين سفر براي نيمه Mayسال جاري ميلادي برنامه ريزي شده و در اين مسير كنيچي كاملاً تنها است،در صورت موفقيت اين سفر اين دومين بار است كه قهرمان ژاپني آنهم بعد از 45 سال! از اقيانوس با قايق ميگذرد و اينبار نيز به ركوردي جهاني به خاطر قايق نوظهورش دست خواهد يافت.

Suntory Mermaid II با9.5 متر طول و بيشترين عرض 3.5 متر از گونه خاصي طراحي در سمت پروانه و سكان برخوردار است كه حركتهاي به سمت بالا و پايين امواج را به حركت رو به جلو تبديل مي كند،كليه نيازمنديهاي برقي اين قايق توسط پانلهاي خورشيدي تامين مي شود و امكان استفاده ازبادبان نيز براي آن در نظر گرفته شده است.
پ.ن: عكسهاي اين قايق و ملحقات آن را از سايت رسمي كنيچي هوري و اين سايت كه حامي مالي سفر است، قرض گرفته ام.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes