Friday, March 14, 2008

میانسالی پایان آموختن و هیجان نیست




در عرف آنور آب کمپها برای گذران وقت نوجوانان و کودکان در اوقات فراغت و یادگرفتن تجاربی که دیگر در منازل و زندگیهای شهری قابل دسترس نیست،طراحی شده اند و بیشتر به ترویج تجربیات زندگی پیشاهنگی می پردازند.
ولی اینبار کمپهایی برای بزرگترها و در واقع کسانی که تجربیات آنچنینی نباید بایشان جالب باشد،طراحی شده که به موضوعات عجیب و غریبی می پردازند و فرصتی را برای تجربه آنچه یافت می نشود! در اختیار آنان می گذارد!.
به گزاش رویترز ،10 کمپ غیرعادی که به درک تجارب غیرعادی بزرگترها و میانسالان از آنچه به طور معمول در زندگی کسی اتفاق نمی افتد،کمک می کند را معرفی می کنم:
1-کمپی برای عاشقان راک اندرول و خدایگان موسیقی راکRock 'n' Roll Fantasy Camp - New York, Los Angeles, Las Vegas, and London که می توانند،سازهایشان را به همرا بیاورند ودر کنار ستارگان راک به نوشتن ملودی وترانه و اجرای آن بپردازند،در انتهای کمپ نیز مسابقه ای برای انتخاب بهترینها برقرار خواهد بود.


2-کمپی برای آموزش مبارزه به سبک گلادیاتورهاGladiator Training Cavalieri Hilton, Rome در حالیکه از لباس و ابزارآلات تاریخی آنان استفاده می شود و نکاتی از تاریخ رم باستان نیز آموزش داده میشود،تیم اساتید از مرکز آموزشی با کمپ همکاری می کنند.
3- کمپ آموزش فیلبانی!Elephant Mahout Training Four Seasons Tented Camp, Northern Thailand،در کنار فیلبانان تایلندی که وامدار سنتهای 2000ساله تربیت فیل در تایلند هستند و همراه با گروهی در حدود 30 نفر با رموز این فن و تجربه،و همنشینی با فیلها و فیلبانان را فراخواهید گرفت.
4-کمپ یادگیری فنون شراب سازیWine-Making Camp Sonoma and Napa, California در معروفترین مجموعه باغات انگور کالیفرنیا،که در آنجا در کنار شراب سازان از مرحله برداشت انگور تا فرا آوری ان را به تجربه در خواهید یافت!.
5-کمپ آموزش فضانوردیSpace Camp Huntsville, Alabama که دوره ای را برای 3 تا 8 روز شبیه سازی کرده و ماموریتی مانند آنچه شاتلهای فضایی انجام می دهند بازسازی می کند،در این دوره شما با تجهیزات پیشرفته ناسا، با‌ آنچه که یک فضانورد در هنگام بی وزنی یا راهپیمایی فضایی در ماه تجربه می کند آشنا خواهید شد!.
6-کمپ شکار ارواح!Ghost Hunter University Hotel Maison de Ville, New Orleans با استاد بین المللی علوم ماوراء الطبیعه به مدت دو شب، اقامت در ساختمانی به جا مانده از قرن 18 میلادی!،که شما را با آوردن دوربین و یادگیری عکاسی از حضور ارواح و هاله نور!(به درد دکتر مهندس اکونومیست و اطرافیانش می خورد!) اطرافشان قادر خواهد ساخت!.
7-کمپ آموزش حل جداول متقاطع!Crossword Puzzle Creation, 7-day Eastern Caribbean Cruise on the Holland America ship, Statendam،به مدت هفت شبانه روز و یک مسافرت دریایی باکشتی در سواحل کارائیب که فنون حل جدول و افزایش معلومات لغت شما را فراهم می کند!.
8-کمپ سافاری آفریقاAfrican Vet Safaris South Africa برای آشنایی با گونه های مختلف جانوران و وحوش آفریقا در کنار اساتید و شکارچیان معروف که شما را برای علامت گذاری کردن این حیوانات برای کارهای تحقیقاتی اموزش خواهند داد!.
9-کمپ آموزش گوندولا رانی!Gondolier Training Hilton Molino Stucky, Venice در ونیز،برای کسانی که به راندن و کنترل رومانتیک ترین قایق جهان و اصول مانور و حفظ تعادل آن علاقه مندند!.
10-کمپ آموزش پوکر!Poker Camp - Las Vegas, Atlantic City, Connecticut, and Biloxi, Mississippi در کنار سلاطین این بازی محبوب استراتژیستهاو یاد گرفتن رموز و تردستیهای آن و هر شرکت کننده در دوره در کنار یک استاد از نزدیک به یادگیری فنون این بازی می پردازد!.
پ.ن:این کمپها بیش ازهر چیز به یادمان می آورند که چه چیزهایی را در جوانی رها کرده ایم و اینکه میان سالی پایان همه چیز نیست و هیجان و آموختن ادامه دارد.لینک برای جزئیات بیشتر

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes