Friday, August 28, 2009

اجساد مردگان قيمتي تر شده اند!

تصور كنيد كه عزيزي را از دست داده ايد،بيمارستان يا مركزي پزشكي شما را فرا مي خواند تا با برداشت بخشهايي از بدن متوفي با شما به توافق برسد،با قرار دادن شما در مسيري احساسي و عاطفي و با علم به اينكه براي از دست رفته شما تفاوت نخواهد داشت كه در قبر فلان يا بهمان بخش از بدن را همراه داشته باشد،شما توافق نامه اي را براي برداشتن آن بخشها امضاء مي كنيد...
پيوند اعضاء با آنچه كه تا پيش از اين تبليغ مي شد،تفاوت بسياري پيدا كرده و با پيشرفت پيوند پوست،استخوانهاي اصلي و بعضي فراورده هاي بيولوژيك استخراجي از اجساد،ويتريني از قيمتها و محصولات در اين كسب و كار بوجود آمده است!.
گزارش اشپيگل، شركتي در آلمان را معرفي مي كند كه از سراسر جهان و به طور اخص در اين گزارش از اكراين بخشهاي بدن مردگان را تامين و براي تقاضاهاي جهاني به خصوص بازار مصرف عمده آن در آمريكا بسته بندي و ارسال مي نمايد!.اين گزارش تخمين مي زند كه بازار مذبور هم اكنون سودي ميلياردي از اين سوداگري به جيب مي زند و در آينده به سمت منافع بيشتري نيز خيز برخواهد داشت.لينك خبر
پ.ن:تصور اجساد پوست كنده يا بدون استخوانهاي اصلي و چيزي شبيه لاشه قصابي شده و بدون استخوان يك گوسفند،قرنها بعد باستانشناسان آينده را با گورهايي خالي از اجساد روبرو خواهد ساخت كه هيچ نسج سختي در آن باقي نمانده است!!.
پ.ن: تمركز بر كشورهايي چون آسياي ميانه و فقر مالي جوامع در حال توسعه،اين نگراني را بوجود مي آورد كه در كشور خودمان نيز شعبات اين كسب و كار داير شده اند يا خير؟؟!.
پ.ن:عكسهايي كه از گالري اشپيگل برداشته ام شركت آلماني سردمدار بازار،جلسه دادگاهي در نيويورك كه در آن شكايتي عليه تعبيه لوله هاي پوليكا به جاي لگن و استخوانهاي ران يك متوفي قبل از دفن است !و همچنين چارت قيمت بخشهاي مورد تقاضاي اين بازار را براي اين كه مذنه اين بازار هم را داشته باشيد تقديم مي كنم!.
پ.ن:پيش از اين دانشكده هاي پزشكي مشتريان پروپا قرص اجساد مجهول الهويه يا غير ايراني براي فرايند آموزش تشريح بودند،با توجه به شكايت دائم پزشكان عمومي از كمبود دستمزد بايد از اين پس چهارچشمي جسدهاي درگذشتگان را بپاييم تا پوست كنده و آش و لاش شده تحويلمان ندهند!!،نگاهي به قيمتهاي بالا نشان ميدهد كه با استخدام يك قصاب كاركشته هر جسد با قيمتهاي سال 2002تا 300 يورو درآمد خالص دارد!!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes