Tuesday, October 16, 2007

رفع اتهام از زنان جادوگر


به پشت سر نگریستن و آب رفته از جوی را بدان بازگردانیدن،تنها نکته مثبت اندیشیدن در تاریخ گذشتگان است،قرون وسطای اروپا همیشه با نام جادوگر سوزانی و جادوگرکشی عجین بوده،اروپای خرافاتی و مرد سالار آن سالها در مقابله با زنانی که کاریزمای شخصیتی و تواناییهای فردی خاصی داشتند،حقیقت را بر نمی تابیدند و برای فرار از قبول موقعییتهای ویژه اجتماعی که باید به آنها تعلق می گرفت،ساده ترین راه را انتخاب می کردند و حذف آنها را تحت اتهامات کلیساپسندانه ای! پیش می گرفتند.
آخرین جادوگر ثبت شده! اروپا در 225 سال پیش در سوییس به مرگ محکوم شد و تنها گناهش اغوای مردان پرنفوذ و متمولی بود که بند تنبانهای! شل و ولی داشتند!!!.
آنا گولدیAnna Göldi (1740-1782میلادی) پیشخدمت زیبارویی بود که فقط به گناه سوء استفاده جنسی اربابانش و شکایتی که بابت بارداری از یکی از آنان کرده بود و تقارن آن با بیماری کودک! صاحبکارش به جادوگری متهم و به مرگ محکوم شد!،اکنون پس از این همه سال یک ژورنالیست (
Walter Hauser) با نوشتن کتابی در شرح وقایع آن روز که منجر به مرگ آنا شده بود سعی در رمزگشایی این نوع اتهامات قرون وسطایی و پاک کردن نام درگذشتگان به جرم جادوگری دارد!.موزه ای نیز در شهر گلاروس سوییس به نمایش آثاری مرتبط با زندگی آخرین جادوگر اروپا! پرداخته است.
پ.ن: نوبت اعتراف به ندانم کاری همه فرا می رسد،گیرم برای بعضیها کمی دیرتر!،خوشا به سعادت ملٌتی که ملوکشان زودتر به فکر باشند و از بی آبرویی نوادگانشان جلوگیری کنند!.
پ.ن: لینک خبر از نیوزویک که در آن گزارش تصویری موزه ای به همین عنوان را هم می توانید ببینید.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes