Sunday, October 28, 2007

موتور جستجوی گوگل در آستانه تهدید


10 سال پیش همین موقعها،وقتی برای اولین بار پشت مانیتور برای وب گردی از ساعت 10 شب تا 6 صبح! میخکوب شدم،مهمترین جاذبه آن روزها موتور جستجویی بود که در اختیارم قرار گرفته بود که در ازای وارد کردن هر کلمه از ذهنیت من گروه انبوهی از آدرسهای اینترنتی را در اختیار می گذاشت که از کمی تا قسمتی با آنچه می طلبیدم مرتبط بودند،بر خلاف بسیاری از دوستان که در این سالها ذائقه خود را در اینترنت به چیزهای متفاوتی مشغول کرده اند،این توانایی که با استفاده از آن میتوانم به هرچه سوال بی پاسخ دارم دست یابم،مهمترین جاذبه برای وبگردی من بوده است،موتور جستجوهای سایتهایی مانند یاهو،آلتا ویستا،137؛و بعدها گوگل پیش انتخاب صفحه خانه مرورگر من بوده و هستند،برای من شروع کار روزانه با جستجو در مورد آخرین سوالی که به ذهنم رسیده شروع می شود و بی ربط نیست اگر بگویم دقت جوابهای باز گردانیده شده و میزان ارتباط ان با آنچه من درخواست کرده ام،همیشه توجه مرا به الگوریتمهای جستجو جلب کرده و برای انتخاب کلمه کلیدی جستجو من را واداشته تا مانند یک موتور جستجو فکر کنم!.
با توجه به نارضایتی اخیر مشتریان صفحه جستجوگر گوگل در رابطه با انبوه جوابهای بی ربط و با ربطی که در ازای کلمه کلیدی شما باز میگرداند،این ذهنیت و نگرانی بوجود آمده که خواسته های تجاری و اهداف کسب و کار هستند که الگوریتمهای جستجوی این موتور معروف را شکل داده اند و نه نیازهای واقعی مشتریان جستجو!،به همین خاطر نسل سوم این موتورها برای خلاصه کردن وپالایش نتایج در حال عرضه به بازار هستند و این سهم 60٪ گوگل از این بازار را محدود خواهد کرد مگر اینکه گوگل نیز با این جریان همراه شود...لینک خبر

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes