Wednesday, October 31, 2007

جهانی سبز در پناه "سبزینه پندار"!


صفت سبز و سبزینه قبل از هر چیز به حیات و تداوم آن اشاره دارد و مطرح شدن مکرر آن در کنار واژگان نامتناسب و نامانوسی مانند "دولت"،"کسب و کار"،"انرژی" و امثالهم حکایت از این دارد قرار است در آن حوزه ها برای تداوم حیات پویا در کره خاکی حرکتی نوین شکل گیرد.سه اصل ساده،کم هزینه و به یاد ماندنی را آویزه گوشهایمان کنیم و سبز بمانیم و بگذاریم تا سبز بمانند!(با وامداری از جیمز باند برای عبارت"Live and Let to Live").
Reduce
کاهش در همه چیز!،انرژی کمتر،کاغذ کمتر،سوخت کمتر و آب کمتر-دوچرخه سوار شویم و درهنگام مسواک زدن به یک لیوان آب بسنده کنیم،جای دوری نخواهد رفت.
Reuse
مصارف جدید برای محصولات قدیمی!،تبدیل یک شلوار جین قدیمی به یک شلوارک شیک و به دردبخور!(البته این از مصادیق پوششهای غیر مجاز محسوب نمیشود زیرا برای داخل منزل توصیه می کنم!)،استفاده از گلدانها و ظروف سفالی و سرامیکی شکسته برای تهیه تصاویر گرافیکی و مصارف دکوراتیو جدید.
Recycle
استفاده از مواد مصرفی در تولید محصولات جدید!،بازیافت کاغذ و پلاستیک،شیشه و قوطی های کنسرو و فلزی به منظور تولید گونه های جدید محصولات(این یک مورد کمی هزینه برتر و نیازمند فناوریهای جدیدتری است).

پ.ن: این سه توصیه ساده بخشی از آموزشهای کودکان ! در ینگه دنیا است،حتی اگر به گوش کودکانمان هم بخوانیم فرصت را از دست نداده ایم!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes