Thursday, April 5, 2007

تعطیلات نوروزی و کشف یک جاده دورافتاده



تعطیلات نوروز هم گذشت،با بارندگی و سرمای بی سابقه،سیل نمایش فیلمهای مثله شده بدربخور و فیلمهای در پیتی ته انباری مونده که خوشبختانه پای هیچ کدوم ننشستم و وقتم رو به بطالت نگذروندم!،طعم ترش و شیرین که بدجوری عاریه ای به نظر میومد(تلخ و شیرین قبل از انقلاب!) هم نتونست حتی یکبار تا آخر پای تلوزیون وطنی میخکوبم کنه.باید گفت بدرود ای تلوزیون وطنی،ای ماهواره ها مرا دریابید!!

در مدت تعطیلات تصادفاً پایم به یک جاده دورافتاده و غیر متعارف استان فارس باز شدکه تا به حال از اون مسیر نگذشته بودم و شاید باورتون نشه دست کمی از بعضی جلگه ها و کشتزارهای پلکانی شالی در شمال کشور نداشت!،اگر در همین فصل سال گذرتون به جهرم در استان فارس افتاد از مسیر جاده سیمکان به سمت میمند سفر کنید و یا از شیراز از طریق جاده کوار به سمت میمند برانید و ببینید در اعماق مناطق گرمسیری فارس چه بهشتی پنهان شده،شالیزارهای پلکانی ،تاکستانهای مکانیزه و منظمی مثل جنوب فرانسه!!،و دیواره محصور کننده باغات از جنس گل محمدی!! و کوهستانی که در زمان سفر ما در آغوش مه و ابر انگار سر به آسمون می سایید...
در مسیر به شهرمیمند فارس رسیدیم که شاید اهالی استانهای دیگه در موردش کمتر بدونن و اکثر تولیدات عرقیات گیاهی و مفیدی که به نام فارس نوش جان می کنید محصول این دیار بکر و دست نخورده است با باغات سرسبز و درختان بیدمشک و درختچه های گل محمدی و نسترن،من که طاقت نیاوردم و به یاد شرتو عرق طارونه و بیدمشک و نعنای دو آتیشه رو استاد کردم!.
پ.ن: این شهر کوچک سایت اطلاع رسانی مفیدی داره،میتونید صدق گفتارم رو به چشم ببینید!،ضمناً عکسهایی که روی مطلب گذاشتم از همین سایت برداشتم.


blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes