Saturday, March 17, 2007

ده نکته برای لذت بردن از مسافرت و تعطیلات


فصل مسافرت و دید وبازدیده و چند روز جدا شدن از فضای کسب و کار،مدت زیادیه که تو صحبت با دوستان میبینم که انگیزه ها و کردار اکثر ما ایرانیها در مسافرت منجر به لذت بردن،استراحت کردن و به قول فرنگیها Chill Out نمیشه!،اینه که چندتا توصیه کوچولو و به یاد موندنی قبل از شروع تعطیلات میکنم حتی اگه شده یک دونه رو به کار ببندید، و بعد از تعطیلات بیایید اثرش رو برای بقیه تعریف کنید!!








1-قراره که از زمانتون در تعطیلات لذت ببرید پس اولین چیزی رو که از ذهن باید پاک کنید برنامه خرید و جستجوی بی پایان درمراکز خریدوپاساژهاست !،قاطی بازی خرید و فروش شدن ناخودآگاه شما رو برمیگردونه به زندگی روزمره و تمرین فرسوده کننده برد و باخت!،بساط سوقاطی و یادگاری رو یک بار هم که شده در این مسافرت کنار بذارید،بساط خرید وچونه زدن و جلوی ویترین مغازه ها معطل شدن موقتاً تا پایان مسافرت تعطیل!!
2-اگر در ترکیب خانوادگیتون فرزندان رده سنی 12-19ساله دارید برای انتخاب مقصد حتماً به جایی فکر کنید که لااقل بخشی از تفریح و نیازهای این رده سنی رو پوشش بده، مکانهای تاریخی یا صرفاً مناظر طبیعی جوابگوی انرژی این رده سنی نیست،مثلاً مراکز تفریحی و سرگرمی،پارکهای بزرگ و مجموعه های ورزشی آبی میتونه امتیاز مناسبی برای مقصد مسافرتی باشه.

3-از برنامه ریزی حواشی سفر که بگذریم(مقصد،وسیله،زمان رفت و برگشت) در زمان استقرار در مقصد دست از برنامه ریزی و سخت گیری برای مدیریت زمان بردارید،از زندگی ماشینی تون در همین چند روز فاصله بگیرید،نیازی به رعایت همه اون چیزهایی که تو زندگی کسالت بارمون در طول سال داریم،نیست! فقط خودتون رو رها کنید ! از فکر خیال،فقط تبدیل بشید به تن و اندیشه ای رها !
4-برای خورد و خوراک سلیقه ها و ذائقه های متفاوتی هست ولی سعی کنید اغذیه بومی و سنتی محل اقامتتون رو حتماً امتحان کنید.
5-سعی کنید با مردم بومی و محلی وارد صحبت و مبادله فکری بشید حتی اگه شده چند جمله،سعی کنید لهجه های متفاوت رو بشنوید و در ذهنتون مقایسه کنید،در محلهای عمومی با آدمهای غریبه هم صحبت بشید و باب آشنایی رو فرابیارید،هر چیزی که بتونه شما رو از خود روزمره تون جدا کنه حتماً تاثیر شگفتی بر روحیه تون میذاره.
6-در برنامه شخصیتون حتماً اکوتور یا تور طبیعت گردی رو جا بدید،این فصل زمانیه که تمرکز میطلبه و دراز کشیدن روی یک کپه سبزه سبز و نسیم رو با تمام وجود حس کردن،مناظر طبیعی ذهنو و چشمها رو همزمان پر میکنه و آرامشی بوجود میاره که از استرس جداتون میکنه.
7-اگه شده یک کتاب از بین کتابهایی که همیشه میخواستین بخونین تهیه کنید و همراه داشته باشید،زمانهای خالی قبل از چرت عصرانه و قبل از خواب شب رو با کتاب بگذرونید،فرصت مناسبیه که از کم کاریتون در مورد مطالعه فاصله بگیرید.
8-کنسرتهای موسیقی به صورت زنده رو از دست ندید،اگر امکانش هست با جوونترها بدیدن موسیقی پاپ و پر تحرک برید،موسیقی هم جزء ابزاریه که در آرامشتون نقش مهمی میتونه داشته باشه و جوونها رو هم به خوبی ارضاء میکنه.
9-وقت آزادی رو برای جوونترها بذارید که خودشون بتونن به صورت مستقل از زمان مسافرت لذت ببرن،به سینما برن،مراکز تفریحی و گشت و گذارهای ویژه خودشون،ولی میتونید دورادور هم نظارت کنید.
10-سعی کنید مسافرت رو به محملی برای فقط لذت و تفریح تبدیل کنید و هر چیزی رو که میتونه مسافرتتون رو شبیه به زندگی معمولیتون کنه کنار بذارید،خوش بگذره و سفر خوش!!!

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes