Sunday, October 17, 2010

لزوم پرداخت هزينه براي آثار متفاوت HBO Films


نمي دانم شما هم در لحظه آغاز آثار سينمايي به لوگوي شركتهاي سازنده يا عامل پخش توجه مي كنيد يا نه؟ و آيا ديدن يك لوگوي آشنا مي تواند پيش داوري از قبيل ديدن فيلمي با سطح كيفي خاص برايتان به دنبال داشته باشد؟!.
حقيقت امر اين است كه دقت در تركيب شركتهاي سرمايه گذار و توزيع كننده فيلم هاي سينمايي در دنيا،مي تواند بخشي از كيفيت و سطح كيفي فيلم را نيز قبل از ديدن حتي يك سكانس از آن لو دهد! و شوربختانه بعضي از اين لوگوها فرياد مي زنند كه نبايد انتظار ديدن چيز دندان گيري را داشته باشيد!!.با اين همه مدتي است كه به تصادف آثار سينمايي يا تلوزيوني با لوگوي كمپاني HBO Filmsرا تماشا مي كنم و هر دفعه از خودم پرسيده ام كه اين اثر چقدر دلنشين بود يا به نظر مي رسد براي مخاطبين خاص تهيه شده است و الخ...
به مدد ويكي پديا فهميدم كه كمپاني مذكور سازنده آثار سفارشي براي شبكه تلوزيوني مادر و تلوزيونهاي كابلي و غير رايگان در اروپا و آمريكا است و از سال 1993 بيشتر بر اين بازار تمركز داشته است،اكثر عناوين ساخته شده يا سرمايه گذاري شده توسط آن به نوعي به اتوبيوگرافي ها،وقايع تاريخي مستند و معاصر،ساخت سري زندگي ديكتاتورهاي معاصر و گروهي از موضوعات بسيار خاص تعلق داشته است.
آخرين اثري كه از اين براند سينمايي ديده ام،فيلمي است با نام Sugarوتوليد 2008 كه در ظاهر به ژانر سينمايي-ورزشي تعلق دارد ولي با ادامه فيلم متوجه خواهيد شد كه موضوع عميقتر و انساني تر از آثار قهرمان پرورانه هالييودي است كه در انتها ورزشكار فيلم به همه امتيازات مورد نظر دست پيدا مي كند و همه راضي و خوشحال از پاي فيلم برمي خيزند !، در اين فيلم قهرمان كذايي كه از جمهوري دومينيكن و يك توپ انداز حرفه اي بيس بال است در مي يابد كه به پيچ و مهره بيس بال آمريكايي بدل شده است و ايزولاسيوني كه در نبود ريشه هاي مشترك فرهنگي در آمريكا به او دست مي دهد او را بر آن مي دارد كه از ورزش دلخواهش كه براي فرار از فقر و تامين مالي خانواده اش در دومينيكن به آن پرداخته است را كنار بگذارد...
پ.ن:ديدن فيلم متفاوت با عنوانبندي و پايان متفاوت هميشه من را وا مي دارد تا اميد داشته باشم كه فيلمسازي هيچوقت كهنه نخواهد شد و پاياني بر معجزه تصويري نيست!.
پ.ن:وجود شبكه هاي غير رايگان پخش تلوزيوني و تامين سرمايه گذاري براي توليد محصولات متفاوت فرهنگي كه شايد در شبكه هاي رايگان و سينماي روز مخاطب گسترده نداشته باشد از سياستهايي است كه شايد در ايران هم روزي بسيار به كار آيد!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes