Saturday, December 15, 2007

ادامه شكايت به دعوت مزيدي


اين شكايت اخير باعث مطرح شدن درد دلهايي شد كه بايستي براي بعضي از آنها كمي مقدمه بچينم:
مزيدي عزيز مقايسه يكي از معروفترين وبلاگهاي فناوري آطلاعات
IT را با وضعيت وبلاگهاي فارسي، قياس مع الفارغ دانسته! و معتقد هست كه شايد با ايجاد وبلاگهاي گروهي شايد بتوان حداكثر تا كليك 5000 رفت البته براي يك سايت جدي و مخاطبين درست و حسابي!،والا همين الان هر كسي مي تواند يك سايت زرد لجني! با جمع آوري عكسها وكليپهاي روان گردان!راه بياندازد وآمار كليكي در اين حدود را بعد از4-5 ماه گرد و خاك بدست بياورد!.
در جواب بايد بگويم كه تجربه وبلاگ گروهي بعقيده من در بهترين حالت با مديري دموكرات و خوش فكر!، تجربه 2در2 ايها بود و اين نه فقط به خاطر مهدي حكيمي كه بعلت بي ادعايي گروهي بود كه تصميم گرفتند در كنار هم بنويسند و در اختيار سايرين قرار بدهند و اگر معضل فيل –تركاندن! پيش نيامده بود ،هنوز هم مي توانستيم گروهي با حداقل10 نويسنده كه هر كدام در هفته حداقل 3-5 مطلب آماده مي كنند روبرو باشيم،كليك وبلاگ گروهي2در2 در بهترين شرايط تا 1000هم بالا رفت ولي به فيل! برخورد كرد و اعضاء هر يك به سراغ وبلاگهاي شخصي خود رفتند ،ولي مشكل ساير وبلاگهاي گروهي كه متلاشي شدند بيشتر به وضع اسفبار فرهنگ تيمي كار كردن و كار گروهي و غول خفته ديكتاتوري در شخصيت بيمار ايراني است كه گاهي با سوداي سردبيري يا مدير گروهي همخواني ندارد...

وبلاگهاي تخصصي مانند همين وبلاگ مثال زدني در مطلب قبل به شدت در ايران با محدوديت مخاطب روبروست،در واقع ايراني جماعت از تحصيل كرده ها گرفته تا نوجوانهاي بي سرگرمي! كه اهل وبچرخي !هستند،كمتر به يك حوزه خاص مي پردازند و معمولاً خودشان را در معرض طوفان لينكهايي كه با آن روبرو مي شوند قرار داده و سكان به دست كليك مي سپارند!،چنين رويكردي فرصت تمركز بر هدف و تخصص يا مضامين خاص را از مخاطب مي گيرد و شخص را بر تكه موشواره اي شناور بر امواج وب تنها مي گذارد!.
دوست ناشناس ديگري به حوزه كم مخاطب تر زبان فارسي اشاره داشت و در مقايسه با جمعيت بيش از1ميلياردي انگليسي زباناني پافشاري مي كرد كه مخاطب بالقو اي براي يك وبلاگ به زبان انگليسي هستند كه كمي تا قسمتي به واقعيت نزديك است ولي تمامي آن نيست...
پ.ن: به طور مثال همين الان وبلاگهاي ارزشمندي مثل روبو يا مزيدي در بسياري از سرويس دهنده هاي داخلي وب با فيل قاط زده!،آيا راهي براي درمان بيماري اين فيل پيدا مي شود؟!.

پ.ن: ادامه بحث را در وبلاگهايتان يا با كامنت در پاي همين مطلب دنبال كنيد،بگذاريد يكبار هم كه شده قضيه روشمند دنبال شود.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes