Saturday, May 3, 2008

Legoرا از ديجيتالي شدن دور نگه داريد!

اسباب بازي لگوLEGO اولين بخش از آينده من را در دوران كودكستان ساخت،جشن تولد 5يا6سالگي ام در كودكستان با دريافت يك مجموعه 500قطعه اي لگو رنگ ديگري پيدا كرد و من علاقمند شدم تا با چسباندن تكه هايي از خيالم بدون توجه به الگوهاي و نقشه هاي ساخت درون جعبه!،تصاوير خودم را بسازم.از آن سالها تا كنون ،امكان ندارد كه به بساط بازي كودكي برخورد كنم كه از انواع پازلهاي ساخت و ساز در آن چيزي باشد و من هم مشغول بازي نشوم!،همين الان يسنا هم مي داند تنها وسايل بازي مورد علاقه مشتركمان همين جور چيزها است و براي سر شوق آوردن من براي بازي با او،يك كيف محتوي اين قطعات را مي آورد و با هم انواع سازه هاي بلند و كوتاه و عجيب و غريب را مي سازيم و دو تركه كيف مي كنيم!.

خبر پيوستن لگو به بازي سازان دنياي مجازي براي من مثل كابوس مي ماند و شايد اگر يك ITباز خوره با وقت و پول كافي بودم از همين امروز يك جمعيت اعتراض كننده به اين تصميم شركتLEGO راه مي انداختم تا جلوي اين حركت را بگيرم!،من تصور ميكنم مهارت استفاده از دستها ، خيال و درك درست احجام براي من از بازي با قطعاتي واقعي قوت گرفته و دنياي مجازي عمق ديد و شناخت صحيح حجم را از كودك مي گيرد،گرچه شايد بتواند تعداد بيشماري قطعات مختلف با ساختهاي متنوع در اختيارش بگذارد!!.

پ.ن: اميدوارم به اين متهم نشوم كه با ديدگاه خودم از بسط و توسعه ديدگاه هاي نسل بعد از خودم جلوگيري كرده ام و ارتجاعي مي انديشم،بيشتر يك نوستالژي كودكانه است كه با ديدن اين خبر به سراغم آمده است!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes