Thursday, May 15, 2008

لبخند ممتد استرس و افسردگي به ارمغان مي آورد!!


از قديم گفته اند كه زيادي هيچ چيزي خوب نيست!،حتي چيزهايي كه به ظاهر خوب هستند و جنبه هاي منفي از آنها به چشم نمي آيد.حتي لبخند زدن ،در ازاي تكرار و مصرف زياد از حد!! مي تواند باعث استرس زايي!،افسردگي!،فشار خون بالا و مشكلات عديده قلبي-عروقي باشد!.مشاغلي مانند مهمانداري هواپيما يا فروشندگي در مغازه ها از مهمترين قربانيان لبخندهاي زوركي و طويل المدت هستند. پرفسور ديتر زاف از دانشگاه يوهان ولفگانگ گوته- فرانكفورت روانشناس آلماني توصيه مي كند كه شاغلين مشاغل در حال لبخند دائمي! بايد در طي انجام وظيفه اين نقاب خندان را گاهي پايين بگذارند و با استراحت دادن به الگوي چهره و فشار بر عضلات صورتشان،دمي از استرس ناشي از آن فاصله بگيرند.
پ.ن :تحقيق انجام شده توسط وي در پي آدرس دهي به فرهنگ سازي اجباري بوده كه در طي جام جهاني 2006به صورت ابلاغيه تمام مشاغل آلماني را در برخورد با مشتريان به لبخند زدن تشويق كرده بود.
پ.ن: در مقاومت مصالح نيز اصل بارگذاري مداوم بر سازه و تحت فشار بودن،از عمر سازه كاسته و تبديل به خستگي سازه خواهد شد!!.سعي كنيد در هر شرايطي به صورت پايا قرار گرفتيد اعم از شادماني، ناراحتي،هيجان يا بي تفاوتي براي فواصل زماني تحت كنترلي، وضعيت موجود را ترك كنيد.
پ.ن: فقط نمي دانم شرايط دائم براي تحت ستم قرار گرفتن و يا ستم كردن را چگونه مي توان موقتاً كنار گذاشت!!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes