Monday, May 24, 2010

ماموریت سرویسهای جاسوسی چین و روسیه در آلمان


خسارت 50 میلیارد یورویی اقتصاد آلمان بخاطر نفوذ جاسوسان صنعتی به شبکه های اطلاعاتی و کپی برداری از ایده ها و دستاوردهای تکنولوژیک آنها به موضوع روز مطبوعات ژرمنها بدل شده است. آمار بالای دستبردهای عوامل اطلاعاتی چینیها و روسها که در پوشش دیپلمات, وابسته نظامی, خبرنگار و انواع پوششهای اجتماعی دیگر در آلمان به صورت موقت یا دائم ساکن هستند منجر به بدبینی شدیدی در بین مردم آلمان نسبت به این دو ملٌیت گردیده است. بنا بر آمارهای موجود از 500 نفر وابسته سفارتی روسیه حداقل 150 نفر بعنوان شاغلین سرویسهای اطلاعاتی روس ثبت شده اند.با توجه به مشکلات و بحرانهای مالی شرکتهای آلمانی در طی چند سال اخیربسیاری از از این عوامل اطلاعاتی برای وارد معامله شدن با ورشکستگان اقتصادی به منظور انتقال اطلاعات بخشهای تکنولوژیک و زمینه کپی برداری و تولید در چین و روسیه در آلمان حضور یافته اند!.در بین روشهای جاسوسی صنعتی از سوء استفاده از کارآموزان مراکز صنعتی و ترغیب آنان به همراه بردن دوربینهای کوچک برای عکس برداری و کپی کردن اطلاعات نیز نامبرده می شود.گزارشات سرویس اطلاعاتی آلمان تخمین می زند بیش از یک میلیون چینی شاعل در سرویسهای اطلاعاتی چین در خارج ان کشور به جاسوسی صنعتی و انتقال اطلاعات صنعتی مهم به چین دست داشته باشند!.
پ.ن: تغییر ماموریت سرویسهای اطلاعاتی رفقای چینی و روس برای ضربه زدن به رقبای غربی از طریق کپی برداری اطلاعات و به منظور حمایت از صنایع خلقی به پشتوانه همان شبه فتواهای ایدئولوژیک ضربه زدن به دشمن از هر راه ممکن است!.
پ.ن:تجربه شخصی من در برخورد با آلمانیها و بدگمانی فزاینده آنها نسبت به چینی های ساکن آلمان حاکی از ان بود که پرکاری چینیها بر خلاف اشتیاق آمریکای شمالی برای بکارگیری آنها, در آلمان خریدار چندانی ندارد.
پ.ن:در همین تجربه کذایی اشتباه یک همسفر در بازدید از یک نیروگاه زمین-گرمایی و اقدام برای کپی برداری بدون مجوز یک فایل ساده معرفی نیروگاه نزدیک بود به بهای اخراج همه گروه تمام شود!!!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes