Wednesday, January 28, 2009

هامي و كامي الان كجا هستند؟


برنامه سازي براي كودك و نوجوان پيش از انقلاب،وادي حرفه اي وداراي نقاط بسيار درخشاني نبود چون هنوزنگاه به دنياي كودك جدي گرفته نشده بود و فقط سيل انيميشنهاي مختلف بود كه دوبله مي شد و مي آمد روي آنتن ( البته اين بدان معني نيست كه الان اين موضوع خيلي جدي شده يا كيفيت برنامه ها خيلي بالا رفته!!)...
درميان آن همه ساعات پخش برنامه كودك، تنها نقطه اي كه در ذهنم مانده يك سري موسيقي متن است و سريال"سفرهاي هامي و كامي" و جيپ سوزوكي معروفشان و ناباوري كه در ذهنهاي آن سالهايمان از امكانپذير بودن چنين ايده اي و فرصت خطر كردن براي نوجوانهاي 10-12 ساله بجا مانده بود،شايد اولين جرقه هاي مدرن تربيت كودك و نوجوان در ايران با طرح اين قصه توسط شادروان نادر ابراهيمي درسالهاي56-57 زده شده است،كه منجر به ساخت سريالي ازماجراي آن قصه شد ومن يادم نخواهد رفت كه در پارك خرم به دنبال دستگاههاي جك پاتي مي گشتم كه يكي از آن دو! با آنها بازي كرد و تمام پولهايش را باخت! و من بعدها دردوران جواني هيچوقت ازاين دستگاه و بازي كردن با آن خوشم نمي آمده است!!.
پ.ن: كتاب داستان با نام اصلي"سفرهای دور و دراز هامی و کامی در وطن " را مي توانيد از اين آدرس سفارش دهيد.
پ.ن:با اين اينترنت25مگابايتي نتوانستم ردي از فايلهاي تصويري سريال بدست آورم ولي تا آنجايي كه يادم است براي پخش مجدد در دوران فعلي هم نبايد مشكلي داشته باشد و الان بايد يك جايي در آرشيوهاي تلوزيون يا اشخاص خاك بخورد!.
پ.ن:ازهويت بازيگران و اين كه الان كجا هستند و مشغول چه كاري هستند هيچ اطلاعي ندارم، آيا كسي بيشترمي داند؟؟

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes