Sunday, January 4, 2009

مالديو و سردرگمي درقبال زباله هاي توريسم


مجمع الجزاير مالديو را به جز باخت تاريخي تيم فوتبالش و ركورد گلهاي دريافت كرده از علي دايي خوش شانس آن روزها! به خاطر طبيعت بكر و 1192 جزيره كوچك و بزرگش و توريستهاي ورودي ساليانه بيش از چندبرابر جمعيتش مي شناسند،اگر ازتوليد ناچيز نفت آن بگذريم،توريسم تنها و بزرگترين منبع درآمد مالديو است كه اين روزها به خاطرندانم كاريهاي برنامه ريزان و دولتش با مشكل جديدي به نام حجم انبوه زباله هاي توريستها روبرو شده است.

آلبوم عكس گاردين نشان مي دهد كه سردرگمي مسئولين مالديوي باعث شده تا آنها جزايري را از مجموعه جزايرشان بعنوان آشغالداني و محل اختصاصي دپوي زباله در نظربگيرند!.

پ.ن:بعنوان مقايسه در ايالت  Baden-Wurttembergشهر كوچكي با نام Baden-Baden درناحيه كارلسروهه و همسايگي جنگل سياه قرار دارد كه مركز چشمه هاي معروف آب معدني آلمان است و با توجه به در مركز توجه توريستي آلمان قرارداشتن هميشه مهمانپذير است ولي براي مديريت پسماندهاي احتمالي از اين حضور دائمي توريستها، ماليات اقامت به ازاي هرشب را براي غيرساكنين شهر درنظر گرفته و از اين طريق هزينه هاي مديريت پسماند شهري را به طور مستقيم از منبع توليد كننده دريافت و تحت نظارت مديريت شهري هزينه مي كند...
پ.ن:راه حلهاي موجود در اين موارد زياد هم تكنولوژيك يا Hightech نيستند!، فقط به حاكميت قانون و نقش موثر قانون گذاري ارتباط دارند، البته در كشوري كه نماينده مجلسش راه بر هواپيماي عازم برخاستن مي بندد كمي سخن به گزافه گفته ايم!!.


Powered by ScribeFire.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes