Sunday, January 11, 2009

هنر عذرخواهي از مردم

پرنس هاري فرزند ارشد پرنس چارلزو مرحومه ديانا بعنوان شانس اصلي تملك تاج و تخت بريتانيا مدتي است كه در كسوت نظامي گري در افغانستان حضور دارد تا اذهان عمومي انگليس را براي پذيرش يك شواليه آماده سازد! و در اين ميان حضور نظامي انگليس در افغانستان را تا حدودي براي جامعه انگليسي پذيرفتني تر سازد!.

ايراد كلماتي كه به لحاظ شان و منزلت انساني و نه فقط يك شاهزاده درشرف تاجگزاري، مي تواند چهره اي نژادپرستانه و فرادست نگرانه به ساير ابناء بشر را فراهم سازد تا كنون بارها از طرف پرنس هاري مورد شماتت مطبوعات و رسانه هاي بريتانايي قرار گرفته ،ولي اين بار كار تا آنجا بالا گرفته كه وي را مجبور به عذرخواهي در مورد كلماتي كه به زعم خودش دوستانه خطاب به يك ارتشي پاكستاني ادا شده،كرده است.
استفاده از كلماتي مانند Paki يا Raghead شايد در ادبيات عوام و چاله ميداني انگليسي برخورنده نباشد!، ولي براي يك پادشاه آينده؟!...
پ.ن:كاريكاتوريستهاي گاردين هم كه منتظرند تا مضمون را كوك كنند از خجالت پرنس جوان درآمده اند!!. لينك 1 و 2
پ.ن: همه سطور بالا فقط براي نشان دادن تصوير جوامعي است كه حداقل از زمامداران خويش توقع متفاوتي دارند و وادارشان مي كنند تا در قبال سوتيهاي ريزو درشت شان از اذهان عمومي عذرخواهي كنند!، راستي در اين ديار هم كسي به فكر چنين رفتارهاي مسئولانه اي مي افتد؟!.


Powered by ScribeFire.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes