Saturday, August 18, 2007

شش راه گند زدن به خواب شبانه!


خانم سارا کلیف مقاله اش را در مورد کارهای اشتباهی که برای به خواب رفتن در شب انجام میدهیم این طور آغاز کرده است:
شمردن گوسفندهای کذایی به جای لذت بردن از خواب؟ یا 6 راه گند زدن به خواب شبانه!
برای من و سیدپابرهنه که صبح علی الطلوع از خواب بیدار می شویم و تا 7 عصر می کوبیم،بعد از برگشتن به منزل هم نوباوگان عزیز! مارا مورد مرحمت و لطف خودشان قرار می دهند!،(ایضاً مادران بزرگوارشان!!)) مصداق ندارد،ولی برای سایر کسانی که احتمالاً به هر دلیلی از چک برگشتی و دعوا مرافه با چقال و بقال گرفته ، تاحرص خوردن برای آمپر بنزین و انواع مشکلات محل کار و درگیریهای خانوادگی خواب درست و درمان ندارند،توصیه های مناسبی است،به هر تقدیر اگر ما هیچ نداریم ولی راحت می خوابیم!،در واقع به راحتی بیهوش می شویم!!

راه اوٌل: زود به رختخواب رفتن!،آقا جان وقتی هنوز خوابتان نگرفته،می روید تو رختخواب که چه بشود؟؟!
راه دوٌم: اتاق خواب را به محشر عظمایی از ست صوتی تصویری و کامپیوتر و تجهیزات اجق وجق تبدیل کردن!، آخر این همه دم و دستگاه وقت خواب مکفی را از شما نمی گیرد؟
راه سوٌم: خوردن یکی دو جام از انواع نوشیدنی که میتواند خواب آور هم باشد!، خوردن هر گونه مسکٌرات به قصد قربت! یا خواب تحمیلی جز سردرد خمٌار اوٌل صبح ارمغانی ندارد!
راه چهارم: کار بی وقفه تا پای رختخواب!، هر چه زودتر درگیریهای ذهنی را از این مغز بینوا دور کنید آمادگی بهتری برای خواب خواهد داشت!
راه پنجم : زل زدن به گردش عقربه های ساعت!،داداش من هیچ کمکی نمی کند جز اینکه به یادتان میاورد که چقدر دیگر هم بیدار مانده اید و یا اینکه چقدر وقت هست که زور می زنید که بخوابید!
راه ششم و آخر!: تاریک کردن اتاق!، این هم از آن کارها است!،شاید بتواند به آرامش موقتی شما کمک کند ولی ثابت شده برای کنترل ساعت بیولوژیک بدنتان بایستی اجازه بدهید که نور واقعی در هر ساعت از شبانه روز به اتاقتان راه داشته باشد،تا بدنتان فراموش نکند که سحر نزدیک است!!!

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes