Tuesday, March 23, 2010

The Full Montyو نگرانی مضاعف


شهر شیفیلد در انگلستان یادآور بهترین تولیدات فولادی اروپا تا پیش از بحرانهای اقتصادی و سختگیریهای زیست محیطی برای کارخانجات تولید فولاد است, مشکلات عدیده ای که باعث گردید تا این کارخانجات تقلیل یابد و بسیاری از کارمندان این صنایع مشاغل خود را از دست بدهند مشابه اتفاقاتی بود که در همان حدود برای کارخانجات تالبوت در بریتانیا افتاد.
ایده اصلی فیلم The Full Monty نیز بیکاری رو به تزاید کارکنان کارخانجات شیفیلد است که منجر به ایده اجرای نمایش استریپ مردانه توسط بعضی از این کارکنان و فایق آمدن بر مشکلات مادی ناشی از آن است, فیلم شرایط خاص بعد از بحرانهای اقتصادی و قطع ناگهانی ممر درآمد و بیمه های اجتماعی و یارانه های دولتی را به تصویر می کشد و مردانی که از سر ناچاری تن به کارهایی می دهند که روزی آن را مسخره می کردند...
پ.ن:این حدیث مضاعف که از ابتدای سال جدید شایع شده است و گویی نوید سختیهای بسیار با خود دارد به طرز عجیبی با این فیلم و ماجراهای آن متقارن شده و کسی نمی داند که برای ایرانیها در چنین شرایطی چه نوع از کارهای باور نکردنی و مسخره قابل پذیرش است و آیا می توان مردان زحمتکش ایرانی با آن زمینه فرهنگ ایرانی که افتد و دانی! را در هنگامه مشکل اقتصادی به کاری وا داشت که آن را به هیچ وجه باور ندارد؟؟
پ.ن:اگر بساط خیاطی زنهای قدیمی را زیر و رو کرده باشید قیچی های آبکاری شده طلایی رنگی را که مارک ساخت در شیفیلد را بر روی خود دارند هنوز بدون هیچ زنگاری خواهید یافت...
پ.ن:نام فیلم از یک واژه عامیانه مصطلح در شهر شیفیلد گرفته شده است که به معنای کامل و تمام است و اینجا با استعاره به نمایش استریپ تا سرحد عریانی مادرزاد اشاره دارد!.
پ.ن:فیلم بسیاری از مشکلات جامعه ای را که به یکباره تعداد زیادی از مشاغل و درآمدهای خویش را از دست می دهد معرفی می کند و می تواند هشداری باشد که سختی مضاعف تا کجا پیش خواهد رفت!.


blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes