Tuesday, November 24, 2009

صداهای جهانی و سلائق متعصب وطنی

این اشتیاق متعصب برای انتخاب حتمی چهره های ایرانی در یک رقابت جهانی دست ازسر ما ایرانیها بر نمی دارد!, انتخاب یک صدای جهانی به معنای ارتباطی است که شنونده مستقل از احساسات ملًی و فقط بر اساس ذائقه موسیقیایی و ارضای شنوایی با آن صدا برقرار می نماید, پس حتماً به این لینک انتخاب 50 صدای برتر جهان بروید ولی از سر ذوق و زیباشناسی آوایی 5 انتخاب برتر به نظر خودتان را و نه الزاماً یک ایرانی به ثبت برسانید!.
برای من انتخاب 5نفر کار آسانی نبود به همین خاطر علاوه بر آن 5 انتخاب چندین انتخاب بعدی را نیز ادامه دادم! و اگرچه قابل ثبت در این رقابت نبود ولی در وبلاگ شخصی و فرصت مجازی آن به عنوان انتخابهای دلپسندم بعدی ام آنها را گرد هم آورده ام!!.
پ.ن: این انتخاب 11 گانه بیشتر از سر کنجکاوی برای مقایسه آتی با طبقه بندی نهایی این فهرست 100نفره است!,بد نیست بدانم ذائقه شخصی ام چه نسبتی با سلیقه جهانی دارد!.
پ.ن:در پنج انتخاب اول نصرت فاتح علی خان را به خاطر مرحوم پدرم و علاقه شخصی اش به موسیقی قوالی در هند و پاکستان و اشتیاقی که در من نیز به این هنرمند ایجاد کرد گنجاندم ولی 4 نفر بعد بیشتر انتخاب کاملاً شخصی هستند, 6 نفر لیست دوم به نوعی معجزه صداهای جهانی و تفاوت صداهایی هستند که می توانند با چند نسل یا چندین فرهنگ متفاوت ارتباط برقرار کنند...
پ.ن: شما هم انتخابهایی به فراخور خودتان دارید و می توانید از این فهرست سهم خود را بردارید و سمت و سوی شنیدارگان تان را با دیگران قسمت کنید.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes