تقارن جوابگو نيست
فرش ايراني بعنوان سرسلسه صنايع دستي كشور در ورطه و سراشيبي ناگواري از لحاظ بازارهاي خارجي قرار گرفته است كه از جمله مهمترين دلايل آن از دست دادن مخاطب عام،تفاوت قيمت محسوس با انواع چيني-هندي و ترك بدون ارضاي مشتري با كيفيت و طرح و نقشه مطلوب و قابل ترجيح بوده است.
نگاهي به طراحي استوديو مانگو در هلند به سفارش و توليد Umbraنشان مي دهد كه تفاوت نگاه اروپاييها به يك مقوله شرقي،مي تواند با بر هم زدن اصلي مانند تقارن در نقشه فرش ايراني باز هم زيبايي بيافريند!،اين تعصب هنرمند قاليباف و طراح قالي ايراني و اصرار بر تكرار كادرهاي 4 گوشه و لچك ترنج و مقارنه نقوش اسليمي آن چيزي نيست كه بازار امروز جهان را تسخير كند و حداقل در بعد عام بازار فرش جهاني پاسخگوي سليقه مشتريان اين كاردستي ايراني نيست!.
پ.ن: اميدوارم طراح هاي ايراني بتوانند اين تفاوت نگاه را هضم كنند تا بتوانند محصولي در خور نام فرش ايراني با ايده هاي جديد به بازار ارائه كنند...
نگاهي به طراحي استوديو مانگو در هلند به سفارش و توليد Umbraنشان مي دهد كه تفاوت نگاه اروپاييها به يك مقوله شرقي،مي تواند با بر هم زدن اصلي مانند تقارن در نقشه فرش ايراني باز هم زيبايي بيافريند!،اين تعصب هنرمند قاليباف و طراح قالي ايراني و اصرار بر تكرار كادرهاي 4 گوشه و لچك ترنج و مقارنه نقوش اسليمي آن چيزي نيست كه بازار امروز جهان را تسخير كند و حداقل در بعد عام بازار فرش جهاني پاسخگوي سليقه مشتريان اين كاردستي ايراني نيست!.
پ.ن: اميدوارم طراح هاي ايراني بتوانند اين تفاوت نگاه را هضم كنند تا بتوانند محصولي در خور نام فرش ايراني با ايده هاي جديد به بازار ارائه كنند...