Wednesday, April 21, 2010

هفت فیلم متفاوت برای هفت روز هفته

پست قبلی ام سرگرمی این روزها و روزهای آتی ام را لو داده,بسیاری را می شناسم که برای دیدن فیلم به دنبال توصیه دیگران و نقد قابل توجهی در مورد یک فیلم هستند و شاید مانند من و هم پالکی هایم اهل جستجو و زیر و زبر کردن سایتهای مرتبط با سینما نباشند و با چرخیدن در وب و خواندن وبلاگهایی مانند اینجا و اعتماد به یافتن موارد مناسب حالشان,فیلم مورد نظرشان را پیدا می کنند...
دیدن فیلمهایی که مشخصاً به سینمای اروپا,سینمای مستقل آمریکا و کشورهای صاحب سینمای دیگر جهان تعلق دارند شما را با نوع دیگری از لذت فیلم دیدن آشنا می کند.موضوعاتی که کلیشه های آشنای ذهنی شما را ندارند چیزی فراتر از سرگرمی را برایتان به ارمغان می آورند و این همان لحظه ای است که اگر به دریافت آن رسیدید دیگر رکاب این مرکب را رها نخواهید کرد!!.با این همه روده درازی به سراغ 7 فیلم برای هفت روز هفته تان می روم!:(فقط پیشاپیش هشدار بدهم فیلمهای مورد اشاره فاقد مشخصات ملودرامهای آمریکایی یا اکشنهای نفسگیر هستند و بیشتر به روایت زندگی واقعی می پردازند)
شنبه را با درام دانمارکی After the Wedding محصول 2006 آغاز کنید, فیلم به روایت زندگی های از هم جدا افتاده ای می پردازد که در زمانی غیرقابل تصور به یکدیگر می پیوندند و کلیشه جدایی را به بازی می گیرند.فیلم تحسین شده بسیاری از جشنواره های اروپایی است و نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی سال 2006 نیز بوده است.
یکشنبه می تواند برای دیدن Dirty Pretty Things محصول 2002سینمای انگلستان با هنرنمایی اودری تاتو روز مناسبی باشد,روایت مهاجران غیرقانونی و کار سیاه در لندن زیرگوش اسکاتلندیارد و پلیس سختگیر مهاجرت بریتانیا و رنگ باختن انسانیت در کنار تلالو شخصیت انسانهایی از جهان سوم دیدنی خواهد بود.کارگردان اثر خالق فیلم ملکه در سال 2006 است.
دوشنبه با اثر مطرح و پرکشش کن لوچ کبیر Sweet Sixteen محصول 2002 و قصه نوجوان اسکاتلندی که از یک خانواده درگیر توزیع جزء مواد مخدر و مادری که در زندان به انتظار پایان دوران محکومیت نشسته است به توزیع مواد مخدر برای تامین نیازهای خانواده اش می پردازد و مابقی ماجرا و البته بیش از 200 بار فحش و ناسزاهای عامیانه اسکاتلندی که فیلم را در رده بالای 18 سال طبقه بندی کرده است!.
سه شنبه با فیلم Lemon Tree اثر مشترک اسرائیل,آلمان و فرانسه محصول 2008 که به رویارویی بیوه زنی فلسطینی با قوانین حاکم برای کرانه غربی می پردازد و تصویر واقع گرایانه ای از درد مشترک فلسطینی-اسرائیلی و منازعات بی دلیل دو ملت را ارائه می دهد.
چهارشنبه با فیلم The Men Who Stare at Goats محصول 2009 یک فیلم متفاوت آمریکایی در تقبیح جنگ ستیزی بی پایان آمریکایی و هنرمندی جورج کلونی و شماری از بهترین هنرپیشه های مرد هالیوود با مضمونی نیمه فانتزی-نیمه واقعی در مورد بریگادهای جنگ روانی آمریکا که لحظاتی شما را تا مرز خنده نیز خواهد برد.
پنجشنبه با فیلم Defendorمحصول 2009 کانادا و هنرمندی وودی هارلسون که بعقیده من در جایگاه واقعی اش شناخته نشده و توانایی های بازیگری اش مهجور مانده و نقش مرد ساده لوحی ظاهر می شود که به جلد یک ابرقهرمان فرو رفته تا انتقام مادر متوفی را از اهریمنی خیالی بازستاند.سایه بازی هنرمندانه او بر نقش شما را به یاد هنرنمایی بهروز وثوقی در سوته دلان و حرفهای نیمه هشیارانه اش در آن نقش می اندازد.
جمعه را با فیلم دیگری از سینمای دانمارک با نام Brothers (Danish: Brødre) و محصول 2004 بگذرانید و در مورد آن با هم گپ خواهیم زد چون همین الان دانلودش تمام شده و با احتساب فیلمهای ندیده ام نوبت دیدنش در همان جمعه فرا می رسد!!.
پ.ن: تمامی فیلمها را از رهگذر همان نحوه انتخاب مشروحه در پست قبلی انتخاب کرده ام و پشیمان هم نشدم!, پس برای دیدن فیلم جمعه شما هم نگران نباشید!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes