Tuesday, April 13, 2010

چائوشسكوها و تحقير انسان


ديدن فيلم در مورد حكومتهاي ديكتاتور،مملكتهاي اسير ديكتاتوري و خفقان و احساس عدم امنيتي كه در چنيني سرزمينهايي موج مي زند براي همه مبتلايان به ديكتاتوري طعمي آشنا دارد.
روماني كمونيست در اواخر دوران چائوشسكو در فيلم 4 ماه، 3 هفته و 2 روز تصويري منحصر بفرد از تحقير مقام انسان به دست مي دهد.فقر، قوانين ناعادلانه و زيرساختهاي مبتني بر پايينترين حدود زندگي در اروپا شما را به ياد بسياري از دردهاي مشترك مي اندازد.
دختر دانشجويي كه در پي بارداري ناخواسته مبادرت به سقط جنين غيرقانوني بر اساس قوانين مواليد و زاد و ولد روماني كمونيست مي نمايد و در اين راه دخترك هم اتاقي اش نيز پاسوز رفاقت شده و تا آخر ماجرا با وي مي ماند...
پ.ن: دردناك ترين بخشهاي فيلم به آگرانديسمان تحقير انسان تعلق دارد، انسان در ساختارهاي ايدئولوژيك فقط بخشي از سيستم محسوب مي شود و به هيچ وجه پيچيدگيهاي شخصيتي و نيازهاي واقعي اش جدي گرفته نمي شود. تصويردانشجوياني كه براي تامين پول سقط جنين مجبور به تن فروشي مي شوند با حقايق زيرپوستي وطنمان نيز پهلو ميزند...
پ.ن:فيلم به روايت آخرين سال حكومت ديكتاتور مي پردازد و به درج اين واقعيت مي پردازد كه دوران پاياني ديكتاتوري با سقوط بسياري از ارزشهاي انساني همراه است.
پ.ن: فيلم محصول 2007 و برنده نخل طلاي كن همان سال بوده است.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes