Sunday, August 17, 2008

اعتماد بنفس برای زنان میانسال What Not to Wear



طبق یک قرارداد نانوشته خانمها به توجه و در معرض قرار گرفتن بیشتر حساسیت نشان می دهند!(البته نسل جدید ثابت کرده که این قضیه اصلاً به جنسیت ربطی ندارد!),پس در این میان اگر کسب و کاری یا منفعتی وجود داشته باشد معمولاً این خانمها هستند که سمت و سوی آن را جهت می دهند.

در کشورهای تحت الحمایه بریتانیا,بر خلاف سایر کشورهای اروپای غربی مد لاغری و باربی بودن آنچنان طرفدار ندارد و شما بانوان سنگین وزن بسیاری را مشاهده می کنید در کمال آرامش خاطر و نهایت اعتماد به نفس انواع سایزهای XXL را در بوتیکها تقاضا می کنند و در طبقه متوسط و عامه مردم شیک پوشی به معنای عام و آنچه در فیلمهای هالیوودی سراغ دارید به چشم نمی آید(البته مرتب بودن و کیفیت پوشاک سر جای خودش قرار دارد), در چنین فضایی رسانه عمومی کشورBBC برنامه بسیار جالبی را برای آموزش زنان میانه سال و کمی هم پا به سن تهیه دیده که در آن خانمها می آموزند که چه چیزی نپوشند! یا در واقع پوشیدن چه چیزهایی باعث می شود تا روحیه و اعتماد به نفسشان تحت الشعاع آن قرار گیرد.

دو اعجوبه مد بریتانیایی,ترینی وودال و سوزانا کنستانیتن از سال 2001 مجری برنامه موفقWhat Not to Wear بودند که تا سال 2006 با اجرای خودشان در 5 سری ادامه یافت,از آپریل 2006 واز سری ششم این برنامه دو مجری جدید که از سوپرمدلهای سابق بریتانیایی هستند کار را دنبال می کنند که شبکه بی بی سی هنوز این سری را در شبکه های خارج کشور پخش نکرده است.

پ.ن: زوج ترینی و سوزانا موفقیتشان را با چاپ چندین کتاب بر اساس دستاوردهای همین برنامه و قرارداد جدیدی در سایر شبکه های تلوزیونی ادامه داده اند,همچنین مشاوره و تبلیغات برای کالاهایی مانند انواع لباسهای زیر زنانه و پوششهای الاستیک که می توانند پستی و بلندیهای اندام زنان میان سال را برطرف کرده و لباس خریدن را برایشان راحتتر کند از سایر فعالیتهای این دو است.

پ.ن: روال جالب کار این برنامه,زوم کردن بر زنانی است که در کنار فعالیتهای اجتماعیشان توجه کردن به خوشان را از یاد برده اند و با بهانه هایی از قبیل ورود به سنین میان سالی,فرصت شادتر و پویاتر زندگی کردن را از خود گرفته اند,دوربین این برنامه آنها را شکار کرده و عادتهای پوشش و آرایششان را قبل از پیوستن به این برنامه نشان داده و سپس با رفتن به سراغ سوژه به او پیشنهاد می شود تا با مشاوره ترینی و سوزانا مبلغ 2000پوند انگلیسی را صرف خرید لباس و آرایش جدید کرده و از فرصت با آرایه جدید زندگی کردن بهره ببرند و صد البته که هیچکس مخالفتی نمی کند!.در یکی از آخرین اپیزودهای این برنامه سوژه ها دو زن 76 و 70 ساله بودند که حتی پوشش فرزندان و نوه هایشان نیز چیز دلچسبی نبود! ولی با ایجاد شجاعت میل به تغییر در آنها شاید چیزی در حدود بیست تا سی سال تغییر ظاهری برایشان بوجود آمد!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes