Tuesday, July 29, 2008

سردار ترافيك! وظيفه شما اين است


يك پيشنهاد خوب دارم براي علماي طراز اول راهنمايي و رانندگي كشوركه اين روزها با وجود كاهش قابل ملاحظه!! جرايم و تصادفات رانندگي و مرگ و مير ناشي از آن!!ديگر وظيفه خاصي ندارند و قرار است كه در كنار تمامي نيروهاي70 ميليوني امربه معروف و نهي از منكر كنند! و اجازه ندهند كه سهواً راننده اي درپشت فرمان اتومبيل افعال بي ناموسي مرتكب شود!!...
درادامه بحث شيرين تلفيق اطلاعات جغرافيايي با داده هاي آماري در پهنه ملٌي يا بين المللي،شيطان بزرك! ابتكار ديگري داشته و سازماني تحت عنوان مركز تعالي ايمني روستايي با بررسي آمارتصادفات و جرايم رانندگي دربيرون از شهرها دست به تهيه نقشه ملٌي با افزونه برجسبهاي هشدار دهنده در مورد بالاترين ريسكهاي تصادفات در هر نقطه زده و راههاي روستايي را قبل از انتخاب توسط رانندگان در معرض سنجش ريسك قرار مي دهد!.
باوجود چنين بانك اطلاعاتي دو فرصت پيش روي راننده قرار مي گيرد كه در ابتدا با افزايش سطح هشدارها در يك محور در صورت امكان مسير راتغيير دهد و هزينه ريسك را قبل از وقوع حذف نمايد يا اينكه با انتخاب ريسك جهت كاهش اثرات آن از طريق احتياط بيشتر درنقاط پرخطر ازاعمال پرخطر هنگام رانندگي بپرهيزد.
پ.ن: با توجه به زيرساخت استفاده عمومي از سامانه هاي اطلاعات جغرافيايي درينگه دنيا،چنين تمهيداتي بسيار پذيرفتني و كارا است.
پ.ن: اگرچه تا پوشش سراسري سامانه اطلاعات جغرافيايي خصوصاً در بخشي مانند مديريت راهها راه زيادي باقيمانده ولي عجالتاً مي شود اطلس راه كشور را به اطلاعات هشداردهنده ريسك در محورهاي پرتصادف مجهز كرد.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes