Monday, March 16, 2009

چرا بابي ساندز تبديل به اسطوره شد؟ Hunger



با شروع انقلاب 57 بسياري از اسطوره ها و قهرمانان مبارزات و جنبشهاي آزاديخواهي سراسر جهان به درون فرهنگ و خاطرات مردمان آن روز اين ديار تزريق شدند وبه يكباره اسامي مانند چه گوارا، مائو، كاسترو و اين اواخر بابي ساندزتبديل به نامهايي شدند كه هركسي آنهارا حداقل يكبارشنيده است ولي شايد كمتر كسي واقعاً بداند چرا آنها قهرمان و اسطوره بودند؟!.
يك جوان هنرمند سياهپوست كه تصادفاً هم نام و شهرت استيومك كويين آمريكايي است ولي هيچ قرابتي با او ندارد، نسخه مبهوت كننده اي از فجايع وشكنجه هايي كه بريتانياي كبير در حق انقلابيون جمهوريخواه ايرلند طي شش هفته منتهي به مرگ دلخراش بابي ساندزدرسال 1981 درزندانMaze prison آوردند را در سال 2008 در جشنواره كن عرضه كرده است.
با ديدن بعضي ازاين لحظات و پايمردي ساندزفقط گوشه كوچكي از كار بزرگي كه آدمهايي مانند او انجام داده اند هويدا مي شود، از فرازهاي جالب فيلم ،ديالوگ بابي و كشيش كاتوليكي است كه براي استفاده از احساسات مذهبي او و دست برداشتن از اعتصاب غذاي منجر به مرگش به زندان فرستاده اند.
پ.ن:فيلم Hungerجايزه اول براي كارگرداناني كه اولين فيلم خود را به كن آورده اند همراه با تحسين و اندوه تماشاچيانش به دست آورد!.
پ.ن:فيلم پر ازصحنه هاي شكنجه،متهوع و منقلب كننده است.
پ.ن:عنوان پست را براي اين انتخاب كرده ام تا يادآوري كنم هميشه و در هرشرايطي انسان اسطوره نمي شود اينقدر متوقع نباشيد!!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes