Friday, November 2, 2007

The Passenger بدنبال نفی هویت


اگر روزی از هویتتان و آنچه هستید خسته شدید چه می کنید؟اصلاً همچین روزی فرا می رسد؟، عاقلان می گویند پس از یک سلسله موفقیت و بدست آوردن همه چیزهایی که آرزو می کردید،امکانش موجود است!.
تم بالا، دست مایه میکل آنجلو آنتونیونی فقید برای ساخت فیلمی با نام انگلیسی مسافر(The Passenger) و با نام اصلی "حرفه:خبرنگار" (
Professione: reporter) است.
خبرنگاری که در اوج شهرت تصمیم گرفت که به دنبال بعضی سرخوردگیهایش،دیگر خودش نباشد و در یک فرصت بدست آمده به جلد غریبه ای انگلیسی(قاچاقچی اسلحه) در آمد و سایر ماجراهای ریز و درشتی که یکی پس از دیگری برایش رخ داد و در پایان در پوست جدیدش به انتهای کار رسید!.
جک نیکلسون کبیر و ماریا اشنایدر مسافران این راه پر فراز و نشیب هستند که در سکانسی به یاد ماندنی ماریا از جک در پوست رابرتسون(هویت ثانویه جک در این فیلم) می پرسد که از چه می گریزی؟و او در حالیکه اتومبیلی کروکی و روباز را می راند از او می خواهد که به او پشت کند و به پشت سرش و مسیر نگاه کند...
فیلمبرداری و کاشتن دوربین در مکانهایی باور نکردنی!،استفاده از چرخشهای خاص و صحنه های زیبایی از طبیعت و معماری از نکات دیدنی فیلم هستند که با مخلوط داستان بالا و بازی جک نیکلسون به ترکیب دوساعته دلچسبی تبدیل شده است،فیلم را به عکاسان و خبرنگاران و همه آنهایی که به فکر فرار از خودشان هستند توصیه می کنم!.
پ.ن: فیلم داستانی حاشیه ای نیز در مورد آفریقای ناشناخته و دشواریهای یک حکومت دست نشانده و مبارزان مسلحی که برای تامین اسلحه خود به یک قاچاقچی انگلیسی وابسته اند روایت می کند که گاهی فیلم در فیلم پرمعنایی است!.

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes