Friday, March 11, 2011

سندایی ژاپن و سونامی آخر الزمان

زلزله مهیب و باور نکردنی ژاپن و سیل اخبار نگران کننده در خصوص وسعت فاجعه علیرغم آنچه بعنوان زیرساخت مدیریت بحران در آن کشور وجود دارد باعث شده تا با وجود حضور یکی از دوستان و خانواده محترمش در شهر سندایی که بیشترین صدمات را طی موج اول سونامی در شمال شرق ژاپن متحمل شده, نگرانی و افکار آزار دهنده خواب و خیال را از من بگیرند...پیشبینی بیش از 88000 مفقود شده و یافتن بیش از 300 جسد در ساحل سندایی, آسیبهایی که به پالایشگاه شرکت کوسمو در Ichihara Chiba Prefecture و در اثر آتش سوزی وارد آمده و هشدار درجه یک در خصوص ایمنی نیروگاههای متعدد اتمی ژاپن و صدمه به سیستم خنک کننده نیروگاه Fukushima I فقط بخشی از فاجعه مذکور است.
پ.ن: در این میان گوگل با وجود راه اندازی سامانه سرشماری بازماندگان و بانک اطلاعاتی ویژه قربانیان,این سرویس را در ادامه همان تحریم کذایی بر روی مصرف کنندگان ایرانی بسته است!.پ.ن:حتی شنیدن در مورد مکانهایی که همین چند ماه پیش در کمال صحت و سلامت بر روی نقشه ژاپن جاخوش کرده بودند و از آنها خاطرات خوشی به همراه دارم, برایم غیر قابل باور است!. قابل تصور نیست که دیسنی لند توکیو در عمق تاسیسات شهری دچار لغزش زیرساختار و نشست سازه در بخشهایی از آن شده باشد.همان پالایشگاه کوسمو در همسایگی پالایشگاه ایدیمیتسو بود که از آن بازدید کرده ام و بلاخره بلعیده شدن چندین ترن شهری در طی حمله سونامی اصلاً باور کردنی نیست!.
پ.ن:اگرچه مردم ژاپن بازسازی و تجدید ساختار را به نیکی آموخته اند ولی باید قبول کرد چنین حجمی از تخریب کمر هر دولت و ملٌتی را خم خواهد کرد.
پ.ن:عکسها از سندایی ژاپن است و می تواند حدودی از توان تخریبی سونامی را تشریح کند.
پ.ن:اگر از بین خوانندگان وبلاگی کسی در خارج کشور میتواند وارد سامانه کذایی گوگل شود در مورد دوست و همکار سابقم مهدی دژحسینی و همسر و فرزندش نیز جستجو کند...

blog comments powered by Disqus
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes